ඔහුගේ නොමඟ යාම ගැන ආඩම්බර වන අය

ඉස්ලාමීය ප්‍රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - අරාබි අර්ධද්වීපයේ ජයග්‍රාහී වූ පුරාණ ජාතීන් දෙකක් වන 'ඇඩ් සහ තමූඩ්' හි ජනයා ගැන සඳහන් කිරීමේදී අල්ලාහ් ඔවුන්ට යම් ගුණාංගයක් ආරෝපණය කළේය.

අල්ලාහ් මෙසේ පවසයි.

وَعَاداً وَثَمُودَ وَقَد تَّبَيَّنَ لَكُم مِّن مَّسَاكِنِهِمْ وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ وَكَانُوا مُسْتَبْصِرِينَ

(එසේම) ඇඩ් සහ තමූඩ් හි ජනතාව. ඔවුන් ජීවත් වන (සුන්බුන්) වලින් එය ඔබට (ඔවුන්ගේ විනාශය) පැහැදිලි වී තිබේ. ෂයිතාන් ඔවුන්ගේ ක්‍රියාවන් දෙස හොඳින් බැලීමට සලස්වයි, ඉන්පසු ඔහු ඔවුන්ව අල්ලාහ්ගේ මාර්ගයෙන් වළක්වයි. ඔවුන් තියුණු අදහස් ඇති අයයි. ” (සූරා අල්-අන්කබුට් [29]: 38).

මෙහි “තියුණු ඇසක් තිබීම” යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ කුමක්ද?

මෙම වාක්‍යයෙන් විශාල දුරක් දැකීමට හෝ ඉතා කුඩා වස්තූන් නිරීක්ෂණය කිරීමට හැකි වීම වැනි භෞතික සංසිද්ධීන් ගැන සඳහන් නොවේ. කෙසේ වෙතත්, ඔහු චින්තනයේ හා දෘෂ්ටිවාදයේ අංශ වෙත යොමු කරයි. මුෆසිරින්ට අනුව, මෙම වාක්‍යයෙන් ඇඟවෙන්නේ 'ඇඩ් සහ තමූඩ් අයාලේ යන අය වන නමුත් තර්කයේ සහ චින්තනයේ ඉතා හොඳින් ස්ථාපිත ව්‍යුහයක් ඇති බවයි. නිදසුනක් වශයෙන්, ඉමාම් ටබාරි පැවසුවේ, "ඔහුගේ වැරැද්ද පිළිබඳව ඔවුන් ඉතා තියුණු දෘෂ්ටියක් ඇති අතර, ඔහු ගැන ආඩම්බර වන අතර, ඔවුන් මඟ හැරී යන විට ඔවුන් මඟ පෙන්වීමට හා සත්‍යයට වඩා ඉහළින් සිටින බව විශ්වාස කරති."

ඔවුන්ගේ සිතුවිලි මොනවාදැයි අපි හරියටම නොදනිමු, නමුත් අල් කුර්ආනයේ පද වලින් ඇඟවෙන්නේ එය මිථ්‍යාදෘෂ්ටික (රූප වන්දනාව) සහ බහු දේවවාදය (බොහෝ දෙවිවරුන්ට වන්දනාමාන කිරීම) වලින් far ත්වී නැති බවයි.

උදාහරණයක් ලෙස සූරා හුඩ්: 53-54 හි මෙසේ සඳහන් වේ.

قَالُواْ يَا هُودُ مَا جِئْتَنَا بِبَيِّنَةٍ وَمَا نَحْنُ بِتَارِكِي آلِهَتِنَا عَن قَوْلِكَ وَمَا نَحْنُ لَكَ بِمُؤْمِنِينَ

إِن نَّقُولُ إِلاَّ اعْتَرَاكَ بَعْضُ آلِهَتِنَا بِسُوَءٍ قَالَ إِنِّي أُشْهِدُ اللّهِ وَاشْهَدُواْ أَنِّي بَرِيءٌ مِّمَّا تُشْرِكُونَ

“හඩ්, ඔබ අප වෙත කිසිදු සත්‍ය සාක්ෂියක් ගෙනැවිත් නැත. ඔබගේ වචන නිසා අපි කිසි විටෙකත් අපගේ නමස්කාරය අත් නොහරිමු. අපි සමහර වෙලාවට ඔබව විශ්වාස කරන්නේ නැහැ. අපි කියන්නේ නැහැ, නමුත් අපේ සමහර නමස්කාරකයන් ඔබට පිස්සුවක් ඇති කළා. ” හූඩ් පිළිතුරු දෙමින්, “නියත වශයෙන්ම මම අල්ලාහ්ට සාක්ෂි දරමි. ඔබ ඇසුරු කරන දෙයින් මම සැබවින්ම නිදහස් බව ඔබ සැවොම දකිමි.” [සූරා හුඩ් [11]: 53-54]

මෙම පදය ඔවුන්ගේ රූප වන්දනාවේ විශ්වාසයන් ගැන ඔවුන්ගේ ආඩම්බරය සටහන් කරන්නේ, කිසිදු පැකිලීමකින් හා පහත්කමේ හැඟීමකින් තොරව ය. හඩ් නබිතුමා උමතු බවට ඔවුන් චෝදනා කළහ. අද ඔවුන්ගේ සංසිද්ධිය භෞතිකවාදය, අදේවවාදය, ලෞකිකවාදය, ලිබරල්වාදය, බහුත්වවාදය යනාදී සිතුවිලි වලට බෙහෙවින් සමාන ය; ආඩම්බර, නවීන හා ඉතා තර්කානුකූල යැයි පෙනෙන නමුත් ඇත්ත වශයෙන්ම මිථ්‍යාදෘෂ්ටික හා නොමඟ යවන අය. ෂයිතාන් සැබවින්ම මෙම සාතන්වාදය අලංකාර කර ඇති අතර එය ලස්සන හා ආකර්ශනීය පෙනුමක් ලබා දෙයි. ඒ අවස්ථාවේ දී ඔවුන් පසුතැවිලි වන්නේ හෝ පසුතැවෙන්නේ නැත. නාඋඩ්සු බිල්ලා!

මේ සම්බන්ධව, සුනන් දරිමිහි සනද් සහී සමඟ වාර්තා කර ඇති අතර, යක්ෂයා තම භටයන්ගෙන් ඇසුවේ, “ඔබ ආදම්ගේ දරුවන් සහ මුණුබුරන් මුළා කළේ කුමන පැත්තේ සිටද? “ඕනෑම තැනක සිට” කියා ඔවුහු පිළිතුරු දුන්හ. ඔහු නැවතත් ඇසුවේ, "ඔබත් ඉස්තිග්ෆාර්ගේ පැත්තෙන් ඔවුන්ට විහිළු කරනවාද?" ඔව්හු පිළිතුරු දෙමින්, '' නැත! එය ඒක දේවවාදයට අත්වැල් බැඳගන්නා දෙයක්. ” යක්ෂයාද “අල්ලාහ්ගෙන් සමාව ඉල්ලන්නේ නැති දෙයක් මම ඔවුන් අතර පතුරුවන්නෙමි” යි කීවේය. ඉතින්, ඔහු මිනිසුන් අතර අහ්වා (රාගය ඇති කිරීමේ ප්‍රවණතාව) ද ව්‍යාප්ත කළේය.

මෙම අට්සාර්හි අර්ථය නම්: අහ්වා විශ්වාස කරන්නෙකු කලාතුරකින් හෝ පාහේ කළ නොහැකි දෙයක් වන අතර මිථ්‍යාදෘෂ්ටිය පසුතැවිලි වන්නේ ඔවුන් වරදකාරි හැඟීමක් නොදක්වන බැවිනි. හසන් අල්-බස්රි පැවසුවේ “ස්ත්‍රීන්ගේ අනුගාමිකයෙකු හැරවීමට අල්ලාහ් අකමැති” බවයි. - එනම්, බිඩාගේ අනුගාමිකයන් සහ ආගම තුළ පමණක් ඔවුන්ගේ ආශාවන්ට කීකරු වන පුද්ගලයින්.

මූලික වශයෙන්, ආගමේ සාරය නම් අල්ලාහ්ගේ නීතිරීති හා කැමැත්තට යටත් වීමයි. "අල්-ඉස්ලාම්" හි මුල් අරුත මෙයයි. එබැවින් අල්-කුර්ආනය සහ සුන්නාව අධ්‍යයනය කිරීම සම්බන්ධයෙන් සලාෆ් පරම්පරාව ඉතා බැරෑරුම් ය. මෙයට හේතුව දැනුමකින් තොරව නිවැරදිව යටත් විය නොහැකි අතර විශ්වාසනීය දැනුමේ ප්‍රභවයන් වන්නේ අල්-කුර්ආනය සහ සුන්නාවයි. "අපි මුහම්මද් සල්ලල්ලාහු අලයිහි වසල්ලම්ගේ මිතුරන්ගෙන් විමසීමට කිසිවක් නැත. නමුත් ඒ පිළිබඳ දැනුම දැනටමත් අල්-කුර්ආනයෙහි ඇත. එය පිළිබඳ අපගේ දැනුම ඉතා සීමිතය." (අබු කයිට්සාමා විසින් කිටබුල් ඉල්මි, අංක 51).

ඉමාම් බුහාරි පැවසුවේ “අවශ්‍ය කිසිවක් මා නොදන්නා නමුත් එය දැනටමත් අල්-කිටාබ් සහ අස්-සුන්නාහි ඇති” බවයි. "එය දැනගත හැකිද?" ඔහු, “ඔව්” කියා පිළිතුරු දුන්නේය.

සලාෆ් විද්වතුන් ඔවුන්ගේ ආගමික කටයුතුවලදී තාර්කික ප්‍රතිසමයන් (රා'යූ සහ කියියාස්) භාවිතා කිරීමට මැලිකමක් දක්වති. ඔවුන් අට්සාර් (නබිතුමා සහ සහචරයින්ගේ කථා) අනුගමනය කිරීමට උපරිම උත්සාහයක් දරති. ඇත්ත වශයෙන්ම, පුරාණ ජනයාගේ කතාව උගන්වන්නේ එය .ලදායී බවයිහෙළිදරව් කිරීමකින් තොරව ඇණවුම් තර්කනය යනු විකෘතියේ බීජයයි. .ර් ර්වා බින් සුබෙයාර් පැවසුවේ, “ඊශ්‍රායෙලයේ දරුවන්ගේ කටයුතු අවංකව හා අවංකව පැවතීම, කිසිදු ගැටළුවක් නැත. පසුකාලීනව විවිධ ජාතීන්ගෙන් යුධ සිරකරුවන්ගේ පරම්පරාවන් වර්ධනය වන තෙක්, එනම් වෙනත් ජාතීන්ගෙන් ඊශ්‍රායෙලිතයන් විසින් අල්ලා ගනු ලැබූ කාන්තාවන්ගේ දරුවන්. . ඉන්පසු ඔවුන් ඉශ්‍රායෙල් දරුවන්ගේ කාරණා ගැන කතා කළේ ඔවුන්ගේ රායූ (අනුපාතය) මත පමණක් වන අතර එමඟින් ඔවුන් සමස්තයක් වශයෙන් ඉශ්‍රායෙල් දරුවන් නොමඟ යැවීය. (ඩාරිමි අංක 120 හි ඉතිහාසය. ජයයිඩ්ගේ ඉස්නාද්).

ඇත්ත වශයෙන්ම, ඊටත් වඩා තියුණු ස්වරයකින් ඉබ්නු සිරින් පැවසුවේ, “කියියාස් (ප්‍රතිසම) මුලින්ම භාවිතා කළේ සාතන් ය. සූර්යයා සහ චන්ද්‍රයා වන්දනාමාන නොකරන නමුත් විවිධ කියියා සමඟ ඇත. (ඩාරිමි අංක 189 හි ඉතිහාසය. ජයයිඩ්ගේ ඉස්නාද්). ඇත්ත වශයෙන්ම, අදහස් කරන්නේ ව්‍යාජ කියස් ය. තවද, මේ ආකාරයේ කියියාස් හි වාසය කරන පුද්ගලයෙකුට පසුතැවිලි වීමට ඉතා අපහසු වන අතර ඔහුගේ වැරැද්ද ගැන ආඩම්බර විය යුතුය. නාඋඩ්සු බිල්ලා. අල්ලාහ් හොඳින්ම දනී. * / අලිමින් මුක්තාර්

Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 回应 "ඔහුගේ නොමඟ යාම ගැන ආඩම්බර වන අය"

Posting Komentar