විලයාතුල් ෆාකිහ්, ෂියාවරුන්ගේ දේශපාලන න්යාය පත්රය
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - ෂියා පිළිබඳ සාකච්ඡා ඔවුන්ගේ විශාල න්යාය පත්රය වන දේශපාලන සාකච්ඡාවලින් වෙන් කළ නොහැකිය. සුන්නි හා සසඳන විට ෂියාවරු වඩාත් දේශපාලනික විය හැකිය. ෂියාම උපත ලැබුවේ දේශපාලන පසුබිමකිනි. එනම් මුහම්මද් නබි සල්ලල්ලාහු අලයිහි වසල්ලම් තුමාගේ මරණයෙන් පසු ඔහු වෙනුවට නායකත්වය දීමට අයිතිය ඇත්තේ කාටද යන්න පිළිබඳ ආරවුලකි. සුන්නිවරුන්ගෙන් ෂියා බැහැර වීමේ මූලාශ්රය දේශපාලන හා බල ගැටලු ය.
දෘෂ්ටිවාදාත්මකව, ෂියාවරු ඉමාමාත්ගේ ආණ්ඩු ක්රමයට අනුගත වෙති, එනම් නබි සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් තුමාගේ මරණයෙන් පසු ඉස්ලාමීය පාලනය අහ්හුල් බයිට්ගේ පරම අයිතිය වන අලි බින් අබි තාලිබ් සහ ඔහුගේ පරම්පරාවෙන් එකොළොස් දෙනා ය. මෙය පරම අයිතියකි, නායකත්වයේ මෙම අයිතිය ලබා ගැනීමට හෝ උදුරා ගැනීමට කිසිවෙකුට අයිතියක් නැත. කෙසේ වෙතත්, පූජකයන් දොළොස් දෙනාගේ මරණයෙන් පසු, නායකත්ව රික්තයක් හේතුවෙන් ඔවුන් අවහිරයකට පත්විය. මේ අනුව, ඉජ්තිහාද් විලයාතුල් ෆාකිහ් උපත ලැබීය, ඉරාන විප්ලවයෙන් පසුව කොමේනිගේ නායකත්වය තුළ එය ක්රියාත්මක කිරීම ආරම්භ විය.
විලයාතුල් ෆකිහ් යනු කුමක්ද?
ෂියා විද්වතුන්ට අනුව, විලයාතුල් ෆාකිහ් යනු ෆකිවාගේ තනතුර වන අතර ඔහුට ෆට්වා සහ නීති ලබා දීමේ අවශ්යතා ඇති හෙයින් ඔහුගේ ස්ථාවරය සයිරී විනිසුරුවරයෙකු, ඉහළම නායකයා සහ අල්-ඉමාම් අල්-මුන්ටාඩ්සාර් (දොළොස්වන ඉමාම්ගේ පැමිණීම බලාපොරොත්තුවෙන්) යන තනතුරට සමාන වේ. ඔහුගේ ඉන්ද්රජාලික යුගයේ. එහි රාජකාරි පහත පරිදි වේ: දේශපාලන ප්රතිපත්ති සැපයීම, සියලු කටයුතු කළමනාකරණය කිරීම, ආක්රමණශීලී ජිහාඩ් සඳහා විවිධ විධිවිධාන සකස් කිරීම, එනම් අවිශ්වාසවන්ත රටවල් කඩුවෙන් අල්ලා ගැනීම සහ එහි පාලනයෙන් බැහැර ප්රදේශ. (අහමඩ් ෆතුල්ලා, මුජාම් අල්-අල්ෆාඩ්ස් අල්-ෆික් අල්-ජෆාරි, පිටුව 453)
එබැවින් ෆාකිහ් යනු ඉමාම් අල්-මුන්ටාඩ්සාර් හෝ ඉමාම් මහඩිගේ ෂියා අනුවාදයේ නියෝජිතයෙකු බව නීතියෙන් දන්නා අතර, ආදායමෙන් සියයට පහක් වන කුමුස් ඉවත් කර ගැනීම, අමර් මරුෆ්, නාහි මුන්කාර් සහ ජිහාඩ් වැනි විවිධ කාරණා වලදී මෙහිදී දන්නා කරුණකි. ෂියා සහ ඔවුන්ගේ විද්වතුන් වසර ගණනාවක් ගතවී ඇතත් කොමේනිට පෙර මෙම මතය නොතිබුණි.
ඔහුගේ සිතුවිලි අතරතුර, කොමෙයිනි විලයාතුල් ෆාකිහ්ගේ සංකල්පය බිහි කිරීම සඳහා ඉජ්තිහාද්හි පමණක් නිරත නොවීය. විලයාතුල් ෆාකිහ්ගේ අදහස ආරම්භ කරන ලද්දේ ෂියා චින්තකයෙකු වන අල්-මුහක්කික් අට්ස්-සානි යන අන්වර්ථ නාමයෙන් වන අලි බින් අල් හුසේන් අල් කර්කි විසිනි. අල්-කර්කි සිය ජමියුල් මකාෂිඩ් 1/33 නම් පොතේ සඳහන් කර ඇත්තේ මුජහිඩ්වරයෙකුගේ නීතියෙන් බැහැර වන ඕනෑම අයෙකු ෂිර්ක්, ශාප ලත් සහ ඇදහිල්ල අත්හළ අය හා සමාන බවයි. මෙතැන් සිට අල්-කර්කි, උලාමාගේ භූමි ප්රදේශය රජය හා දේශපාලනය සමඟ මිශ්ර කරමින් විලයාතුල් ෆකිගේ අදහස්වල අඩිතාලම ගොඩනගා ගත්තේය.
ඊට පසු, මෙම චින්තනය වර්ධනය කළ අහමඩ් අන්-නිරාකි පැමිණියේය. ෆකිහ්ගේ යුතුකම් නබි මුහම්මද් සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් සහ ඔහුගෙන් පසු ඉමාම්වරුන්ගේ යුතුකම් බව ෆකිහ්ගේ රාජකාරි 536 වන පිටුව හරහා ඔහු සඳහන් කරයි. එවිට ලෝක කටයුතු සහ පරලොව යන සියලු මානව කාරණා නැවත ෆාකිහ් වෙත යවනු ලැබේ. මෙතැන් සිට, නාරාකිවරයෙක් ෆකිහ් කෙනෙකුට ආණ්ඩුවේ පාලනය භාර ගැනීමට මෙන්ම පූජකයන් වෙනුවට ආදේශ කිරීමට නීත්යානුකූලභාවයක් ලබා දුන්නේය.
පසුව, අල්-කොමේනි පැමිණියේ විලයාතුල් ෆාකි ගැන ඔහුගේ අදහස් විශේෂ පොතක එකතු කරමිනි. විලයාතුල් ෆාකිහ් නම් වූ මෙම පොතේ විලයාතුල් ෆකිහ් පිළිබඳ ඔහුගේ අදහස්, වර්තමානයේ එහි හදිසිභාවය සහ එය ක්රියාත්මක කරන තර්ක ඇතුළත් වේ. එබැවින් මෙම අදහස සැබවින්ම ඔහු මෙහෙයවන පශ්චාත් ඉරාන රාජ්ය ක්රමයක් තුළ ක්රියාත්මක වේ.
විලයාතුල් ෆාකිහ්, භයානක සංකල්පයකි
කොමේනි මෙම සංකල්පය විස්තර කළ අතර ඉමාම් ගයිබ්ගේ නියෝජිතයින් විසින් නායකත්වය දෙන රාජ්යයක් පිහිටුවීමේ වැදගත්කම විශ්වාස කරන ලෙස තම අනුගාමිකයන්ට ආරාධනා කළේය. කොමේනි පවසයි:
واليوم – في عهد الغيبة – لا يوجد نص على شخص معين يدير شؤون الدولة، فما هو الرأي؟ هل تترك أحكام الإسلام معطلة؟ أم نرغب بأنفسنا عن الإسلام؟ أم نقول إن الإسلام جاء لحكم الناس قرنين من الزمان فحسب ليهملهم بعد ذلك؟ أو نقول: إن الإسلام قد أهمل أمور تنظيم الدولة؟ ونحن نعلم أن عدم وجود الحكومة يعني ضياع ثغور الإسلام وانتهاكها، ويعني تخاذلنا عن أرضنا، هل يسمح بذلك في ديننا؟ أليست الحكومة تعني ضرورة من ضرورات الحياة؟
“අද, පූජකවරයාගේ සැඟවුණු කාලය තුළ, ප්රාන්ත රජය පවත්වාගෙන යාම සඳහා එක් අයෙකු පත් කර නැත. එහෙනම් ඔබ සිතන්නේ කුමක්ද? ඉස්ලාමීය නීතිය භාවිතයට නොගත යුතුද? නැත්නම් අපි ඉස්ලාමයට වෛර කරනවාද? එසේත් නැතිනම් ඉස්ලාමය පහළ වී ඇත්තේ සියවස් දෙකක් තිස්සේ මිනිස් ජීවිතය නියාමනය කිරීමට පමණක් බවත් පසුව මිනිසුන්ව අත්හැර දැමූ බවත් අපි කියමු. නැතහොත් අපට කීමට අවශ්ය වන්නේ: ඉස්ලාමය ප්රාන්ත රජයේ කටයුතු නොසලකා හැර ඇති බව ද? රජය නොමැති වීමෙන් ඉස්ලාමයේ භූමිය සතුරා විසින් පහර දෙනු ඇති බව අපි කවුරුත් දනිමු. එයින් අදහස් කරන්නේ සතුරා අපගේ භූමියට ඇතුළු වන විට අපි නිහ be ව සිටිමු. අපේ ආගම එය සිදුවීමට ඉඩ දෙයිද? රජයක පැවැත්ම ජීවිතයේ ඉතා වැදගත් දෙයක් නොවේද? (අල්-හුකුමා අල්-ඉස්ලාමියා, පිටුව 74)
එසේ නම්, රජයේ රෝද ධාවනය සැඟවී සිටි ඉමාම් වෙනුවට කොමෙයිනි අදහස් කළේ කවුද? නැතඅනෙක් අය ෂියා විද්වතුන් ය. කොමේනි පවසයි:
إن معظم فقهائنا في هذا العصر تتوفر فيهم الخصائص التي
"අද අපගේ විද්වතුන්ගෙන් බහුතරයකට වැරදිසහගත පූජකවරුන් නියෝජනය කිරීමට සුදුසු ලක්ෂණ ඇත." (අල්-හුකුමා අල්-ඉස්ලාමියා, පිටුව 113)
ඉමාම් මක්සුම්ගේ ස්ථාවරය සහ අධිකාරය නියෝජනය කිරීමේ ප්රතිවිපාකය නම් ෂියා විද්වතුන්ගේ නියෝග නබිතුමාගේ නියෝගවලට සමාන වීමයි. එබැවින් ලෝකයේ සියලුම ෂියාවරු ඉමාම්ගේ නියෝජිතයාගේ රජයට යටත් විය යුතුය. ඊටත් වඩා, ෆකිහ් තම රාජකාරි ඉටු කිරීමේදී ඉමාම් වෙනුවට ආදේශ කළේය. ඔවුන්ගේ යොමු දැක්වීම්වල සඳහන් ඉමාම්වරුන්ගේ රාජකාරි අතර ෂියා හැර වෙනත් පුද්ගලයින් ghter ාතනය කිරීම ද වේ.
وأن القائم إذا خرج قتل ذراري قتلة الحسين بفعال
"පසුකාලීනව ඉමාම් මහඩි (අල්කයිම් ලෙස හැඳින්වේ, උත්ථාන වූ තැනැත්තාගේ අර්ථය) පෙනී යයි. එවිට ඔහු හුසේන්ගේ lers ාතකයින්ගෙන් පැවතෙන්නන් ඔවුන්ගේ සීයා කළ පාප වෙනුවෙන් මරා දමනු ඇත." (බිහාරුල් අන්වර්, 52/313)
وإنه يقتل المولي ، ويجهز على
"ඉමාම් මහඩි වහලුන් sla ාතනය කර තුවාල වූ සතුරා මරා දමනු ඇත." (බිහාරුල් අන්වර්, 52/353)
විලයාතුල් ෆාකිහි සංකල්පය ලොව පුරා ව්යාප්ත කරන්න
කොමෙයිනිට අවශ්ය වූයේ තම විප්ලවය සාමකාමීව පතුරුවා හැරීමට පමණක් නොව, ආයුධ සන්නද්ධව මුස්ලිම්වරුන් මත තම මාෂබ් පැනවීමට ය. ඉරානය පිහිටුවීමට පෙර ඔහු ඒ ගැන ඉඟි කර තිබුණි. ෂියා ඉගැන්වීම් ලොව පුරා ව්යාප්ත කිරීමේ මාර්ගය මෙම කාර්යය ඉටු කරන ෂියා රාජ්යයක් පිහිටුවීම බව කොමේනි තීරණය කළේය. කොමේනි පැවසුවේ:
ونحن لا نملك الوسيلة إلى توحيد الأمة الإسلامية، وتحرير أراضيها من يد المستعمرين وإسقاط الحكومات العميلة لهم، إلا أن نسعى إلى إقامة حكومتنا الإسلامية، وهذه بدورها سوف تكلل أعمالها بالنجاح يوم تتمكن من تحطيم رؤوس الخيانة وتدمر الأوثان والأصنام البشرية التي تنشر الظلم والفساد في الأرض
ඉස්ලාමීය රජයක් පිහිටුවීම හැර මුස්ලිම්වරුන් (රෆීඩා මෂාබ්ට ඉහළින්) ඉස්ලාමීය රට නිදහස් කර ගැනීමටත්, රූකඩ යටත් විජිත ආණ්ඩුව පෙරලා දැමීමටත් අපට ක්රමයක් නැත. ද්රෝහීන්ගේ හිස පොඩි කිරීමට හැකි වූ විට මේ රට එහි වැඩපිළිවෙල සාර්ථක වනු ඇත. පොළොව මත කුරිරුකම් හා දූෂණය පැතිරෙන මිනිස් ස්වරූපයෙන් පිළිම විනාශ කිරීම. (අල්-හුකුමා අල්-ඉස්ලාමියා, පිටුව 35)
ඉස්ලාමීය ලෝකය පුරා සිය බලය සෑම ආකාරයකින්ම ව්යාප්ත කිරීමට ෂියාවරු දිගටම උත්සාහ කරනු ඇත. ඔවුන්ගේ සිතුවිලි සෑම පරම්පරාවකම හා පුනර්ජීවනය තුළ උගන්වන සාහිත්යයට ඇතුළත් කර ඇත. ඉරාන රාජ්යයේ බලයෙන් සහය දක්වන ඔවුන් දිගටම ඉමාම්ගේ පැමිණීම කරා ගමන් කරනු ඇත.
මේ අනුව, ඕනෑම තැනක ෂියාගේ පැවැත්ම සමාජයට හා රාජ්යයට අනතුරක් වනු ඇත. ඔවුන්ගේ විකෘති දෘෂ්ටිවාදය පතුරුවා හැරීමට අමතරව, රටේ දේශපාලන බලය අල්ලා ගැනීමට ද ඔවුහු අපේක්ෂා කරති. සුන්නිවරුන්ට එරෙහිව ඉමාම් හුසේන් murder ාතනය කිරීම සම්බන්ධයෙන් ඔවුන් කළ පළිගැනීම හැර ඔවුන් කිසි විටෙකත් සෑහීමකට පත් නොවනු ඇත. අල්ලාහ් හොඳින්ම දනී.
දෘෂ්ටිවාදාත්මකව, ෂියාවරු ඉමාමාත්ගේ ආණ්ඩු ක්රමයට අනුගත වෙති, එනම් නබි සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් තුමාගේ මරණයෙන් පසු ඉස්ලාමීය පාලනය අහ්හුල් බයිට්ගේ පරම අයිතිය වන අලි බින් අබි තාලිබ් සහ ඔහුගේ පරම්පරාවෙන් එකොළොස් දෙනා ය. මෙය පරම අයිතියකි, නායකත්වයේ මෙම අයිතිය ලබා ගැනීමට හෝ උදුරා ගැනීමට කිසිවෙකුට අයිතියක් නැත. කෙසේ වෙතත්, පූජකයන් දොළොස් දෙනාගේ මරණයෙන් පසු, නායකත්ව රික්තයක් හේතුවෙන් ඔවුන් අවහිරයකට පත්විය. මේ අනුව, ඉජ්තිහාද් විලයාතුල් ෆාකිහ් උපත ලැබීය, ඉරාන විප්ලවයෙන් පසුව කොමේනිගේ නායකත්වය තුළ එය ක්රියාත්මක කිරීම ආරම්භ විය.
විලයාතුල් ෆකිහ් යනු කුමක්ද?
ෂියා විද්වතුන්ට අනුව, විලයාතුල් ෆාකිහ් යනු ෆකිවාගේ තනතුර වන අතර ඔහුට ෆට්වා සහ නීති ලබා දීමේ අවශ්යතා ඇති හෙයින් ඔහුගේ ස්ථාවරය සයිරී විනිසුරුවරයෙකු, ඉහළම නායකයා සහ අල්-ඉමාම් අල්-මුන්ටාඩ්සාර් (දොළොස්වන ඉමාම්ගේ පැමිණීම බලාපොරොත්තුවෙන්) යන තනතුරට සමාන වේ. ඔහුගේ ඉන්ද්රජාලික යුගයේ. එහි රාජකාරි පහත පරිදි වේ: දේශපාලන ප්රතිපත්ති සැපයීම, සියලු කටයුතු කළමනාකරණය කිරීම, ආක්රමණශීලී ජිහාඩ් සඳහා විවිධ විධිවිධාන සකස් කිරීම, එනම් අවිශ්වාසවන්ත රටවල් කඩුවෙන් අල්ලා ගැනීම සහ එහි පාලනයෙන් බැහැර ප්රදේශ. (අහමඩ් ෆතුල්ලා, මුජාම් අල්-අල්ෆාඩ්ස් අල්-ෆික් අල්-ජෆාරි, පිටුව 453)
එබැවින් ෆාකිහ් යනු ඉමාම් අල්-මුන්ටාඩ්සාර් හෝ ඉමාම් මහඩිගේ ෂියා අනුවාදයේ නියෝජිතයෙකු බව නීතියෙන් දන්නා අතර, ආදායමෙන් සියයට පහක් වන කුමුස් ඉවත් කර ගැනීම, අමර් මරුෆ්, නාහි මුන්කාර් සහ ජිහාඩ් වැනි විවිධ කාරණා වලදී මෙහිදී දන්නා කරුණකි. ෂියා සහ ඔවුන්ගේ විද්වතුන් වසර ගණනාවක් ගතවී ඇතත් කොමේනිට පෙර මෙම මතය නොතිබුණි.
ඔහුගේ සිතුවිලි අතරතුර, කොමෙයිනි විලයාතුල් ෆාකිහ්ගේ සංකල්පය බිහි කිරීම සඳහා ඉජ්තිහාද්හි පමණක් නිරත නොවීය. විලයාතුල් ෆාකිහ්ගේ අදහස ආරම්භ කරන ලද්දේ ෂියා චින්තකයෙකු වන අල්-මුහක්කික් අට්ස්-සානි යන අන්වර්ථ නාමයෙන් වන අලි බින් අල් හුසේන් අල් කර්කි විසිනි. අල්-කර්කි සිය ජමියුල් මකාෂිඩ් 1/33 නම් පොතේ සඳහන් කර ඇත්තේ මුජහිඩ්වරයෙකුගේ නීතියෙන් බැහැර වන ඕනෑම අයෙකු ෂිර්ක්, ශාප ලත් සහ ඇදහිල්ල අත්හළ අය හා සමාන බවයි. මෙතැන් සිට අල්-කර්කි, උලාමාගේ භූමි ප්රදේශය රජය හා දේශපාලනය සමඟ මිශ්ර කරමින් විලයාතුල් ෆකිගේ අදහස්වල අඩිතාලම ගොඩනගා ගත්තේය.
ඊට පසු, මෙම චින්තනය වර්ධනය කළ අහමඩ් අන්-නිරාකි පැමිණියේය. ෆකිහ්ගේ යුතුකම් නබි මුහම්මද් සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් සහ ඔහුගෙන් පසු ඉමාම්වරුන්ගේ යුතුකම් බව ෆකිහ්ගේ රාජකාරි 536 වන පිටුව හරහා ඔහු සඳහන් කරයි. එවිට ලෝක කටයුතු සහ පරලොව යන සියලු මානව කාරණා නැවත ෆාකිහ් වෙත යවනු ලැබේ. මෙතැන් සිට, නාරාකිවරයෙක් ෆකිහ් කෙනෙකුට ආණ්ඩුවේ පාලනය භාර ගැනීමට මෙන්ම පූජකයන් වෙනුවට ආදේශ කිරීමට නීත්යානුකූලභාවයක් ලබා දුන්නේය.
පසුව, අල්-කොමේනි පැමිණියේ විලයාතුල් ෆාකි ගැන ඔහුගේ අදහස් විශේෂ පොතක එකතු කරමිනි. විලයාතුල් ෆාකිහ් නම් වූ මෙම පොතේ විලයාතුල් ෆකිහ් පිළිබඳ ඔහුගේ අදහස්, වර්තමානයේ එහි හදිසිභාවය සහ එය ක්රියාත්මක කරන තර්ක ඇතුළත් වේ. එබැවින් මෙම අදහස සැබවින්ම ඔහු මෙහෙයවන පශ්චාත් ඉරාන රාජ්ය ක්රමයක් තුළ ක්රියාත්මක වේ.
විලයාතුල් ෆාකිහ්, භයානක සංකල්පයකි
කොමේනි මෙම සංකල්පය විස්තර කළ අතර ඉමාම් ගයිබ්ගේ නියෝජිතයින් විසින් නායකත්වය දෙන රාජ්යයක් පිහිටුවීමේ වැදගත්කම විශ්වාස කරන ලෙස තම අනුගාමිකයන්ට ආරාධනා කළේය. කොමේනි පවසයි:
واليوم – في عهد الغيبة – لا يوجد نص على شخص معين يدير شؤون الدولة، فما هو الرأي؟ هل تترك أحكام الإسلام معطلة؟ أم نرغب بأنفسنا عن الإسلام؟ أم نقول إن الإسلام جاء لحكم الناس قرنين من الزمان فحسب ليهملهم بعد ذلك؟ أو نقول: إن الإسلام قد أهمل أمور تنظيم الدولة؟ ونحن نعلم أن عدم وجود الحكومة يعني ضياع ثغور الإسلام وانتهاكها، ويعني تخاذلنا عن أرضنا، هل يسمح بذلك في ديننا؟ أليست الحكومة تعني ضرورة من ضرورات الحياة؟
“අද, පූජකවරයාගේ සැඟවුණු කාලය තුළ, ප්රාන්ත රජය පවත්වාගෙන යාම සඳහා එක් අයෙකු පත් කර නැත. එහෙනම් ඔබ සිතන්නේ කුමක්ද? ඉස්ලාමීය නීතිය භාවිතයට නොගත යුතුද? නැත්නම් අපි ඉස්ලාමයට වෛර කරනවාද? එසේත් නැතිනම් ඉස්ලාමය පහළ වී ඇත්තේ සියවස් දෙකක් තිස්සේ මිනිස් ජීවිතය නියාමනය කිරීමට පමණක් බවත් පසුව මිනිසුන්ව අත්හැර දැමූ බවත් අපි කියමු. නැතහොත් අපට කීමට අවශ්ය වන්නේ: ඉස්ලාමය ප්රාන්ත රජයේ කටයුතු නොසලකා හැර ඇති බව ද? රජය නොමැති වීමෙන් ඉස්ලාමයේ භූමිය සතුරා විසින් පහර දෙනු ඇති බව අපි කවුරුත් දනිමු. එයින් අදහස් කරන්නේ සතුරා අපගේ භූමියට ඇතුළු වන විට අපි නිහ be ව සිටිමු. අපේ ආගම එය සිදුවීමට ඉඩ දෙයිද? රජයක පැවැත්ම ජීවිතයේ ඉතා වැදගත් දෙයක් නොවේද? (අල්-හුකුමා අල්-ඉස්ලාමියා, පිටුව 74)
එසේ නම්, රජයේ රෝද ධාවනය සැඟවී සිටි ඉමාම් වෙනුවට කොමෙයිනි අදහස් කළේ කවුද? නැතඅනෙක් අය ෂියා විද්වතුන් ය. කොමේනි පවසයි:
إن معظم فقهائنا في هذا العصر تتوفر فيهم الخصائص التي
"අද අපගේ විද්වතුන්ගෙන් බහුතරයකට වැරදිසහගත පූජකවරුන් නියෝජනය කිරීමට සුදුසු ලක්ෂණ ඇත." (අල්-හුකුමා අල්-ඉස්ලාමියා, පිටුව 113)
ඉමාම් මක්සුම්ගේ ස්ථාවරය සහ අධිකාරය නියෝජනය කිරීමේ ප්රතිවිපාකය නම් ෂියා විද්වතුන්ගේ නියෝග නබිතුමාගේ නියෝගවලට සමාන වීමයි. එබැවින් ලෝකයේ සියලුම ෂියාවරු ඉමාම්ගේ නියෝජිතයාගේ රජයට යටත් විය යුතුය. ඊටත් වඩා, ෆකිහ් තම රාජකාරි ඉටු කිරීමේදී ඉමාම් වෙනුවට ආදේශ කළේය. ඔවුන්ගේ යොමු දැක්වීම්වල සඳහන් ඉමාම්වරුන්ගේ රාජකාරි අතර ෂියා හැර වෙනත් පුද්ගලයින් ghter ාතනය කිරීම ද වේ.
وأن القائم إذا خرج قتل ذراري قتلة الحسين بفعال
"පසුකාලීනව ඉමාම් මහඩි (අල්කයිම් ලෙස හැඳින්වේ, උත්ථාන වූ තැනැත්තාගේ අර්ථය) පෙනී යයි. එවිට ඔහු හුසේන්ගේ lers ාතකයින්ගෙන් පැවතෙන්නන් ඔවුන්ගේ සීයා කළ පාප වෙනුවෙන් මරා දමනු ඇත." (බිහාරුල් අන්වර්, 52/313)
وإنه يقتل المولي ، ويجهز على
"ඉමාම් මහඩි වහලුන් sla ාතනය කර තුවාල වූ සතුරා මරා දමනු ඇත." (බිහාරුල් අන්වර්, 52/353)
විලයාතුල් ෆාකිහි සංකල්පය ලොව පුරා ව්යාප්ත කරන්න
කොමෙයිනිට අවශ්ය වූයේ තම විප්ලවය සාමකාමීව පතුරුවා හැරීමට පමණක් නොව, ආයුධ සන්නද්ධව මුස්ලිම්වරුන් මත තම මාෂබ් පැනවීමට ය. ඉරානය පිහිටුවීමට පෙර ඔහු ඒ ගැන ඉඟි කර තිබුණි. ෂියා ඉගැන්වීම් ලොව පුරා ව්යාප්ත කිරීමේ මාර්ගය මෙම කාර්යය ඉටු කරන ෂියා රාජ්යයක් පිහිටුවීම බව කොමේනි තීරණය කළේය. කොමේනි පැවසුවේ:
ونحن لا نملك الوسيلة إلى توحيد الأمة الإسلامية، وتحرير أراضيها من يد المستعمرين وإسقاط الحكومات العميلة لهم، إلا أن نسعى إلى إقامة حكومتنا الإسلامية، وهذه بدورها سوف تكلل أعمالها بالنجاح يوم تتمكن من تحطيم رؤوس الخيانة وتدمر الأوثان والأصنام البشرية التي تنشر الظلم والفساد في الأرض
ඉස්ලාමීය රජයක් පිහිටුවීම හැර මුස්ලිම්වරුන් (රෆීඩා මෂාබ්ට ඉහළින්) ඉස්ලාමීය රට නිදහස් කර ගැනීමටත්, රූකඩ යටත් විජිත ආණ්ඩුව පෙරලා දැමීමටත් අපට ක්රමයක් නැත. ද්රෝහීන්ගේ හිස පොඩි කිරීමට හැකි වූ විට මේ රට එහි වැඩපිළිවෙල සාර්ථක වනු ඇත. පොළොව මත කුරිරුකම් හා දූෂණය පැතිරෙන මිනිස් ස්වරූපයෙන් පිළිම විනාශ කිරීම. (අල්-හුකුමා අල්-ඉස්ලාමියා, පිටුව 35)
ඉස්ලාමීය ලෝකය පුරා සිය බලය සෑම ආකාරයකින්ම ව්යාප්ත කිරීමට ෂියාවරු දිගටම උත්සාහ කරනු ඇත. ඔවුන්ගේ සිතුවිලි සෑම පරම්පරාවකම හා පුනර්ජීවනය තුළ උගන්වන සාහිත්යයට ඇතුළත් කර ඇත. ඉරාන රාජ්යයේ බලයෙන් සහය දක්වන ඔවුන් දිගටම ඉමාම්ගේ පැමිණීම කරා ගමන් කරනු ඇත.
මේ අනුව, ඕනෑම තැනක ෂියාගේ පැවැත්ම සමාජයට හා රාජ්යයට අනතුරක් වනු ඇත. ඔවුන්ගේ විකෘති දෘෂ්ටිවාදය පතුරුවා හැරීමට අමතරව, රටේ දේශපාලන බලය අල්ලා ගැනීමට ද ඔවුහු අපේක්ෂා කරති. සුන්නිවරුන්ට එරෙහිව ඉමාම් හුසේන් murder ාතනය කිරීම සම්බන්ධයෙන් ඔවුන් කළ පළිගැනීම හැර ඔවුන් කිසි විටෙකත් සෑහීමකට පත් නොවනු ඇත. අල්ලාහ් හොඳින්ම දනී.
Loading...
0 回应 "විලයාතුල් ෆාකිහ්, ෂියාවරුන්ගේ දේශපාලන න්යාය පත්රය"
Posting Komentar