මගේ ස්වාමිපුරුෂයා නිතරම මගේ දරුවන් ඉදිරියේ මාව සිපගන්නවා, ඒක හරිද ?
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - සෞදි අරාබියේ මුස්ලිම් චරිතයක් හා ලේඛකයෙකු වන ෂෙයික් අල්-මුනාජ්ජිඩ් එම්එස් පවසන පරිදි, ඔබ අසන දේ:
පළමුවැන්න: වැළඳ ගැනීම හා සිප ගැනීම කාමරයේ සිටින විට ස්වාමිපුරුෂයා සහ භාර්යාව අතර සිදුවන දේ හා සමාන නම්, දරුවන්ගේ වයස කුමක් වුවත් එය ඔවුන් ඉදිරියේ තැබීමට අවසර නැත. අල්ලාහ් පවසයි, “විශ්වාසවන්තයිනි! ඔබ සතුව ඇති වහල් සේවකයන්ට (පිරිමි සහ ගැහැණු) සහ ඔබ අතර තවමත් පරිණත (වැඩිහිටි) නොවන අය, ඔබ ඔබේ ඇඳුම් ගලවා ගන්නා විට (පිටත) ෆජ්ර් යාච් prayer ාවට පෙර අවස්ථා තුනකදී (අවස්ථාවන්) ඔබෙන් අවසර ඉල්ලන්න. ) දහවල්, සහ ඉෂා යාච් prayer ාවෙන් පසුව. (එනම්) ඔබට අවුට් තුනක් (වේලාව). (තුන් වතාවක්) හැර ඔබ වෙනුවෙන් කිසිම පාපයක් නැත. ඔවුන් ඇතුළට හා පිටතට පැමිණෙන්නේ ඔබට සේවය කිරීමටයි. අල්ලාහ් මෙම පද ඔබට පැහැදිලි කරන්නේ එලෙසයි. අල්ලාහ් සියල්ල දන්නා, ප්ර .ාවන්තය. ඔබේ දරුවන් මේරූ වයසට පැමිණ තිබේ නම් (වැඩිහිටියන්), එවිට අවසර ඉල්ලීමට පෙර සිටි අය මෙන් ඔවුන්ට (ද) අවසර ඉල්ලීමට ඉඩ දෙන්න. මේ අනුව අල්ලාහ් තම සං s ා ඔබට පැහැදිලි කරයි. අල්ලාහ් සියල්ල දන්නා, ප්ර wise ාවන්තයි ”(අන්-නූර්: 58-59).
"මේ අවස්ථාවේ දී, නිවසේ සිටින වැඩිහිටියන්ට නිශ්චිත වේලාවට බාධා නොකරන ලෙස සේවිකාව සහ දරුවන්ට නියෝග කර ඇති අතර කිසිවෙකු තම බිරිඳ සමඟ සමීප සම්බන්ධතාවයක නොසිටිය යුතුය."
තම පියා සහ මව අතර සිදුවන්නේ කුමක්දැයි නොදකින ලෙස ළමයින්ට පමණක් අවසර ඉල්ලා සිටිය යුතු නම්, එවැනි දේ විවෘතව හා හිතාමතාම කළ හැක්කේ කෙසේද? නබිතුමා තම නිවසේ ඉගැන්වූ ආචාර ධර්ම දෙස බලන්න.
කුරෙයිබ්ගෙන් අබ්දුල්ලා ඉබ්න් අබ්බාස්ගෙන් විස්තර කර ඇති පරිදි අබ්දුල්ලා ඉබ්න් අබ්බාස් තමාට නැන්දම්මාගේ බිරිඳ වන මයුමුනා සමඟ රාත්රිය ගත කළ බව ඔහුගේ මවගේ නැන්දණිය විය. ඔහු පැවසුවේ “මම කොට්ටය මත හිස තබා රසුල්ලාල්ලා සහ ඔහුගේ බිරිඳ පැත්තේ නිදාගත්තා. රසුල්ලාල්ලා මධ්යම රාත්රිය වන තුරුම නිදාගෙන සිටි අතර, ඔහු අවදි වී දෑතින් දෑස් අතුල්ලමින් සිටියදී. ඉන්පසු ඔහු අල් ඉම්රාන්ගේ අවසාන පද දහය පාරායනය කළේය. ”(අල්-බුහාරි සහ මුස්ලිම් විසින් විස්තර කරන ලදී).
අන් නවාවි (අල්ලාහ් දයාව දක්වනු ඇත), “මෙයින් පෙනී යන්නේ මිනිසෙකු වැඩිවිය පැමිණීමේ වයසට පැමිණියද, එක් මහාරාම් කෙනෙකු ඉදිරියේ ඇය සමඟ සමීප සම්බන්ධතාවයකින් තොරව තම බිරිඳ සමඟ නිදා ගැනීමට අවසර ඇති බවයි.”
එපමණක්ද නොව, දරුවන් ඉදිරියේ පවා ඉතා සමීපව කටයුතු කිරීම ආචාරශීලීත්වයට අගෞරව කිරීමකි.
අල්-මාවර්ඩි පැවසුවේ, “ගෞරවය හා ආචාරශීලිත්වය පෙන්නුම් කරන්නේ කෙනෙකුගේ ක්රියාවන් පිළිකුල් සහගත හෝ නින්දිත නොවන පරිදි තත්වයන්ට අනුකූල වන බව සහතික කිරීමයි” (අඩාබ් ඇඩ්-දුන්යා වාඩ්-ඩීන්, 392).
එවැනි හැසිරීම් දරුවන්ගේ අධ්යාපනයට බලපානු ඇති බවට මෙය negative ණාත්මක බලපෑමක් ඇති කරනු ඇත. දෙමව්පියන් කරන දේ දරුවන් අනිවාර්යයෙන්ම අනුකරණය කරයි. ඒ හැරුණු විට, ළමයින් තමන් දුටු දේ ගැන අන් අය සමඟ කතා කිරීමට ද ඉඩ ඇති අතර, මෙය පැහැදිලිවම දෙමව්පියන්ට ද අපහසුතාවයක් ගෙන දේ.
දෙවනුව: ස්වාමිපුරුෂයා සහ භාර්යාව අතර ඇති සෙනෙහස දිනපතා පෙන්වන සෙනෙහස, සෙනෙහස, කරුණාව සහ රැකවරණය නම්, මේ වගේ දේවල් නිසා නිවස තුළ සාමය, අන්යෝන්ය ගෞරවය, විශේෂයෙන් ඊද් වැනි සිදුවීම් වලදී නිවස පුරවනු ඇත. ෆිත්රි සහ වෙනත් අය, එයට අවසර ඇත.
මේ ආකාරයේ සෙනෙහස විදහා දැක්වීම ඔවුන්ගේ පවුල තුළ අන්යෝන්ය අවබෝධය හා සමගිය ඇති බව දරුවන්ට හැඟෙන ආකාරයෙන් ධනාත්මක බලපෑමක් ඇති කරනු ඇත. මේ ආකාරයේ සෙනෙහස පෙන්වීමේ කිසිදු වරදක් නැත, නමුත් සීමාවන් ඉක්මවා හෝ තහනම් දෙයක් නොකර. අල්ලාහු අලම් බිෂාවබ්.
පළමුවැන්න: වැළඳ ගැනීම හා සිප ගැනීම කාමරයේ සිටින විට ස්වාමිපුරුෂයා සහ භාර්යාව අතර සිදුවන දේ හා සමාන නම්, දරුවන්ගේ වයස කුමක් වුවත් එය ඔවුන් ඉදිරියේ තැබීමට අවසර නැත. අල්ලාහ් පවසයි, “විශ්වාසවන්තයිනි! ඔබ සතුව ඇති වහල් සේවකයන්ට (පිරිමි සහ ගැහැණු) සහ ඔබ අතර තවමත් පරිණත (වැඩිහිටි) නොවන අය, ඔබ ඔබේ ඇඳුම් ගලවා ගන්නා විට (පිටත) ෆජ්ර් යාච් prayer ාවට පෙර අවස්ථා තුනකදී (අවස්ථාවන්) ඔබෙන් අවසර ඉල්ලන්න. ) දහවල්, සහ ඉෂා යාච් prayer ාවෙන් පසුව. (එනම්) ඔබට අවුට් තුනක් (වේලාව). (තුන් වතාවක්) හැර ඔබ වෙනුවෙන් කිසිම පාපයක් නැත. ඔවුන් ඇතුළට හා පිටතට පැමිණෙන්නේ ඔබට සේවය කිරීමටයි. අල්ලාහ් මෙම පද ඔබට පැහැදිලි කරන්නේ එලෙසයි. අල්ලාහ් සියල්ල දන්නා, ප්ර .ාවන්තය. ඔබේ දරුවන් මේරූ වයසට පැමිණ තිබේ නම් (වැඩිහිටියන්), එවිට අවසර ඉල්ලීමට පෙර සිටි අය මෙන් ඔවුන්ට (ද) අවසර ඉල්ලීමට ඉඩ දෙන්න. මේ අනුව අල්ලාහ් තම සං s ා ඔබට පැහැදිලි කරයි. අල්ලාහ් සියල්ල දන්නා, ප්ර wise ාවන්තයි ”(අන්-නූර්: 58-59).
"මේ අවස්ථාවේ දී, නිවසේ සිටින වැඩිහිටියන්ට නිශ්චිත වේලාවට බාධා නොකරන ලෙස සේවිකාව සහ දරුවන්ට නියෝග කර ඇති අතර කිසිවෙකු තම බිරිඳ සමඟ සමීප සම්බන්ධතාවයක නොසිටිය යුතුය."
තම පියා සහ මව අතර සිදුවන්නේ කුමක්දැයි නොදකින ලෙස ළමයින්ට පමණක් අවසර ඉල්ලා සිටිය යුතු නම්, එවැනි දේ විවෘතව හා හිතාමතාම කළ හැක්කේ කෙසේද? නබිතුමා තම නිවසේ ඉගැන්වූ ආචාර ධර්ම දෙස බලන්න.
කුරෙයිබ්ගෙන් අබ්දුල්ලා ඉබ්න් අබ්බාස්ගෙන් විස්තර කර ඇති පරිදි අබ්දුල්ලා ඉබ්න් අබ්බාස් තමාට නැන්දම්මාගේ බිරිඳ වන මයුමුනා සමඟ රාත්රිය ගත කළ බව ඔහුගේ මවගේ නැන්දණිය විය. ඔහු පැවසුවේ “මම කොට්ටය මත හිස තබා රසුල්ලාල්ලා සහ ඔහුගේ බිරිඳ පැත්තේ නිදාගත්තා. රසුල්ලාල්ලා මධ්යම රාත්රිය වන තුරුම නිදාගෙන සිටි අතර, ඔහු අවදි වී දෑතින් දෑස් අතුල්ලමින් සිටියදී. ඉන්පසු ඔහු අල් ඉම්රාන්ගේ අවසාන පද දහය පාරායනය කළේය. ”(අල්-බුහාරි සහ මුස්ලිම් විසින් විස්තර කරන ලදී).
අන් නවාවි (අල්ලාහ් දයාව දක්වනු ඇත), “මෙයින් පෙනී යන්නේ මිනිසෙකු වැඩිවිය පැමිණීමේ වයසට පැමිණියද, එක් මහාරාම් කෙනෙකු ඉදිරියේ ඇය සමඟ සමීප සම්බන්ධතාවයකින් තොරව තම බිරිඳ සමඟ නිදා ගැනීමට අවසර ඇති බවයි.”
එපමණක්ද නොව, දරුවන් ඉදිරියේ පවා ඉතා සමීපව කටයුතු කිරීම ආචාරශීලීත්වයට අගෞරව කිරීමකි.
අල්-මාවර්ඩි පැවසුවේ, “ගෞරවය හා ආචාරශීලිත්වය පෙන්නුම් කරන්නේ කෙනෙකුගේ ක්රියාවන් පිළිකුල් සහගත හෝ නින්දිත නොවන පරිදි තත්වයන්ට අනුකූල වන බව සහතික කිරීමයි” (අඩාබ් ඇඩ්-දුන්යා වාඩ්-ඩීන්, 392).
එවැනි හැසිරීම් දරුවන්ගේ අධ්යාපනයට බලපානු ඇති බවට මෙය negative ණාත්මක බලපෑමක් ඇති කරනු ඇත. දෙමව්පියන් කරන දේ දරුවන් අනිවාර්යයෙන්ම අනුකරණය කරයි. ඒ හැරුණු විට, ළමයින් තමන් දුටු දේ ගැන අන් අය සමඟ කතා කිරීමට ද ඉඩ ඇති අතර, මෙය පැහැදිලිවම දෙමව්පියන්ට ද අපහසුතාවයක් ගෙන දේ.
දෙවනුව: ස්වාමිපුරුෂයා සහ භාර්යාව අතර ඇති සෙනෙහස දිනපතා පෙන්වන සෙනෙහස, සෙනෙහස, කරුණාව සහ රැකවරණය නම්, මේ වගේ දේවල් නිසා නිවස තුළ සාමය, අන්යෝන්ය ගෞරවය, විශේෂයෙන් ඊද් වැනි සිදුවීම් වලදී නිවස පුරවනු ඇත. ෆිත්රි සහ වෙනත් අය, එයට අවසර ඇත.
මේ ආකාරයේ සෙනෙහස විදහා දැක්වීම ඔවුන්ගේ පවුල තුළ අන්යෝන්ය අවබෝධය හා සමගිය ඇති බව දරුවන්ට හැඟෙන ආකාරයෙන් ධනාත්මක බලපෑමක් ඇති කරනු ඇත. මේ ආකාරයේ සෙනෙහස පෙන්වීමේ කිසිදු වරදක් නැත, නමුත් සීමාවන් ඉක්මවා හෝ තහනම් දෙයක් නොකර. අල්ලාහු අලම් බිෂාවබ්.
Loading...
0 回应 "මගේ ස්වාමිපුරුෂයා නිතරම මගේ දරුවන් ඉදිරියේ මාව සිපගන්නවා, ඒක හරිද ?"
Posting Komentar