තාරිම් උලාමා කොමියුනිස්ට්වාදීන් විසින් පැහැර ගන්නා විට
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - 90 දශකයේ උපත ලැබූ දරුවෙකු ලෙස මම කොමියුනිස්ට්වාදීන් හා 1965 සැප්තැම්බර් 30 ව්යාපාරය සමඟ ඇති සම්බන්ධය පිළිබඳ කතන්දර පමණක් ලබා ගත්තේ ඓතිහාසිකතිහාසික සාහිත්යයෙනි. අද රාත්රියේ, 2017 ඔක්තෝබර් 1 වන දින පාන්දර, සම්පුර්ණ ඇඳුම් ඇඳගත් පිරිසක් ජෙනරාල්වරුන්ගේ නිවෙස්වලට පැමිණ, මරා දැමුවා ාතනය කර, ඇදගෙන ගොස් අවසානයේදී ජාතියේ හොඳම පුතුන්ගේ සිරුරු ලුබාං බුවායා හි පැරණි ළිඳකට දැමූ ආකාරය පිළිබඳ කියවීම සිහිපත් කිරීමට මම උත්සාහ කරමි. කෙතරම් කනගාටුදායකද!
එය පෘථිවි මාතාවගේ “වමේ” කුරිරුකමේ කොටසක් පමණි. ආගමික පුද්ගලයින් සමූල re ාතනය කිරීමේ කතාව සඳහන් නොකල යුතුය. පූජකවරුන්, ශිෂ්යයන් සිට ඉස්ලාමීය බෝඩින් පාසල් අවුල් කිරීම දක්වා. එකල සෝවියට් සමූහාණ්ඩුවේ සිදු වූයේ කුමක්ද? නැත්නම් කියුබාවේ මිනිස්සුද? නැතහොත් මාඕ සේතුං යටතේ ඇති මහජන සම්බන්ධතා කොමිසම, ඔහු පිළිපදින මතවාදය ක්රියාත්මක කිරීම සඳහා මිලියන ගණනක් පුරවැසියන් මරා දැමුවා ාතනය කළේ ද?
ඉන්දුනීසියාවේ පමණක් නොව, කොමියුනිස්ට්වාදීන්ගේ දෘෂ්ටිවාදය හා චලනය ද යේමනය පාලනය කර ඇත. විශේෂයෙන් ජනුබ් කලාපයේ (දකුණු යේමනය, ඒඩන් සහ හද්රමාට් පළාත් ඇතුළුව). කලක් කොමියුනිස්ට්වාදීන් විසින් පාලනය කරන ලද අරාබි අර්ධද්වීපයේ (උතුරු යේමනය සමඟ එක්සත් වීමට පෙර) එකම රට දකුණු යේමනය බව ඉතිහාසය වාර්තා කරයි, එකල සමාජවාදී පක්ෂයක් වූ අරාබි බසින් එය හිස්බ් අල් ඉසිටිරාකි ලෙස හැඳින්වේ.
කොමියුනිස්ට් පාලනය යටතේ හද්රමාට් එහි අඳුරුතම තත්වයේ සිටියේය. ඉන්දුනීසියාවේ මෙන්ම ඔවුන්ගේ ඉලක්ක වන්නේ උලමා, හබායිබ් සහ ආගමික කණ්ඩායම් ය. ඇත්ත වශයෙන්ම, සමහර තාරිම් විද්වතුන් සිටි අතර, ඒ අවස්ථාවේ දී සෑම දිනකම ඔවුන්ගේ තනතුරු වලට වාර්තා කළ යුතු විය. මේ වන තෙක් මිටිය සහ දෑකැත්තෙහි කුරිරුකම් පිළිබඳ කථා තවමත් ප්රදේශවාසීන්ගේ මතකයන් තුළ නැවුම් ය. අරාබි බසින් ඔවුන් එය හඳුන්වන්නේ Sy (සයූයි, එහි අර්ථය “කොමියුනිස්ට්වාදීන්”).
එකල කොමියුනිස්ට් හිංසාවන්ගේ ඉලක්කයන් වූ හබායිබ් සහ උලාමා අතර අල් හබීබ් අල් ඉමාම් අසි-සියාහිඩ් මුහම්මද් බින් හෆීඩ් බින් සලීම් (අල් හබීබ් අලි මාෂිහුර් සහ හබීබ් උමාර්ගේ පියා) (ඡායාරූපයෙහි ඔහු පා er කයාගේ වම්පස සිටී) ද විය. ඔහුගේ එක් සිසුවෙකු වන අල් හබීබ් අබ්දුල් කාදීර් අල් ජුනයිඩ් හබීබ් මුහම්මද් ගැන මෙසේ ලිවීය.
“ඒ වන විට හබීබ් මුහම්මද් ඒ වන විටත් රිබාත් තාරිම් හි ගුරුවරයෙකු විය. ඔහුගේ හැදී වැඩුණු ශිෂ්යයන් විශාල ප්රමාණයක් විශාරදයින් බවට පත්විය. මීට අමතරව, ඔහු කඩා කවුන්සිලයේ සහ තාරිම් කලාපයේ ෆට්වා කවුන්සිලයේ සාමාජිකයෙකු ලෙස ලියාපදිංචි වී ඇත. එවකට මුෆ්ටි හි සභාපති සයික් සලීම් සයිඩ් බුකෙයාර් මියගිය පසු ඔහු වෙනුවට ෆට්වා කවුන්සිලයේ සභාපති ධුරයට පත් වූයේ ඔහුය.
එකල කොමියුනිස්ට්වාදීන් නොනවත්වාම බලයේ සිටියහ. කෙසේ වෙතත්, හබීබ් මුහම්මද් නිහ වෙන්න ව සිටීමට කැමති නොවීය. ආගමික ජ්වලිතයකින් ඔහු අවංකව සිටි අතර ඔවුන්ගේ කැමැත්ත අනුගමනය කළේ නැත. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔහුගේ මිතුරන් බොහෝ දෙනෙක් ඔහුගේ ආරක්ෂාව ගැන බියෙන් ඕනෑවට වඩා වාද නොකරන්නැයි ඔහුට අවවාද කළ නමුත් ඔහු කිසි විටෙකත් එය ගණන් ගත්තේ නැත.
එක් දිනක්, සිකුරාදා, හරියටම කිවහොත් 29 සුල්හිජ්ජා 1392 එච් හබීබ් මුහම්මද් අල් මුහ්දාර් මුස්ලිම් පල්ලියේ සිකුරාදා යාච් යාච්ඤා ා කිරීමට පිටත්ව ගියේය (මන්ද ඒ වන විට ජමික් තාරිම් පල්ලිය ඔවුන් විසින් බලහත්කාරයෙන් වසා දමා තිබූ බැවිනි). සාමාන්ය දිනයක මෙන් කොමියුනිස්ට් තනතුරට වාර්තා කිරීමට කාලය පැමිණි විට ඔහු මුස්ලිම් පල්ලියේ රිඩැක් (රැවුල) අතහැර වහාම කණුව දෙසට ඇවිද ගියේය. කෙසේ වෙතත්, සිදු වූයේ කුමක්ද? අල් හබීබ් මුහම්මද් නැවත පැමිණියේ නැත. ඇත්ත වශයෙන්ම, මේ මොහොත වන තුරු ඔහු නැවත පැමිණියේ නැත.
හද්රමාට් හි කොමියුනිස්ට් හිංසාවන්ගේ චිත්රය එයයි. තම පියා පැහැරගෙන ගොස් ඇති බවත්, මේ මොහොත වන තුරු නැවත කිසි දිනෙක නිවසට නොපැමිණි බවත් දැනගත් අල් හබීබ් අලි මාෂහුර් සහ අල් හබීබ් උමාර් ඒ අවස්ථාවේ කොතරම් දුක් වූවාදැයි මට දැනෙන්නේ නැත?! ඛේදවාචකය සිහිපත් කිරීමේ මොහොතක් ලෙස, මේ වන විට, සෑම 29 වන දිනම, දරුල් මුස්තාපා ඉස්ලාමීය බෝඩින් පාසලේ, තාරිම්, අල් හබීබ් මුහම්මද් බින් හෆීඩ් බින් සලීම්ගේ ප්රාණ පරිත්යාගය සැමරීම සඳහා විශාල උත්සවයක් පවත්වන ලදී.
මෙය ඇසූ විට, කොමියුනිස්ට්වාදය පවතින බවත්, නිජබිම ඇතුළු ඕනෑම කෙනෙකුට දරුණු වසංගතයක් ලෙස පවතින බවත් මට වැඩි වැඩියෙන් ඒත්තු ගියේය. මෙම ලියවිල්ල අවසානයේ මට කියන්නට අවශ්ය වන්නේ, “කොමියුනිස්ට්වාදීන් දුක්ඛදායකයි, ජෙනරාල්!
එය පෘථිවි මාතාවගේ “වමේ” කුරිරුකමේ කොටසක් පමණි. ආගමික පුද්ගලයින් සමූල re ාතනය කිරීමේ කතාව සඳහන් නොකල යුතුය. පූජකවරුන්, ශිෂ්යයන් සිට ඉස්ලාමීය බෝඩින් පාසල් අවුල් කිරීම දක්වා. එකල සෝවියට් සමූහාණ්ඩුවේ සිදු වූයේ කුමක්ද? නැත්නම් කියුබාවේ මිනිස්සුද? නැතහොත් මාඕ සේතුං යටතේ ඇති මහජන සම්බන්ධතා කොමිසම, ඔහු පිළිපදින මතවාදය ක්රියාත්මක කිරීම සඳහා මිලියන ගණනක් පුරවැසියන් මරා දැමුවා ාතනය කළේ ද?
ඉන්දුනීසියාවේ පමණක් නොව, කොමියුනිස්ට්වාදීන්ගේ දෘෂ්ටිවාදය හා චලනය ද යේමනය පාලනය කර ඇත. විශේෂයෙන් ජනුබ් කලාපයේ (දකුණු යේමනය, ඒඩන් සහ හද්රමාට් පළාත් ඇතුළුව). කලක් කොමියුනිස්ට්වාදීන් විසින් පාලනය කරන ලද අරාබි අර්ධද්වීපයේ (උතුරු යේමනය සමඟ එක්සත් වීමට පෙර) එකම රට දකුණු යේමනය බව ඉතිහාසය වාර්තා කරයි, එකල සමාජවාදී පක්ෂයක් වූ අරාබි බසින් එය හිස්බ් අල් ඉසිටිරාකි ලෙස හැඳින්වේ.
කොමියුනිස්ට් පාලනය යටතේ හද්රමාට් එහි අඳුරුතම තත්වයේ සිටියේය. ඉන්දුනීසියාවේ මෙන්ම ඔවුන්ගේ ඉලක්ක වන්නේ උලමා, හබායිබ් සහ ආගමික කණ්ඩායම් ය. ඇත්ත වශයෙන්ම, සමහර තාරිම් විද්වතුන් සිටි අතර, ඒ අවස්ථාවේ දී සෑම දිනකම ඔවුන්ගේ තනතුරු වලට වාර්තා කළ යුතු විය. මේ වන තෙක් මිටිය සහ දෑකැත්තෙහි කුරිරුකම් පිළිබඳ කථා තවමත් ප්රදේශවාසීන්ගේ මතකයන් තුළ නැවුම් ය. අරාබි බසින් ඔවුන් එය හඳුන්වන්නේ Sy (සයූයි, එහි අර්ථය “කොමියුනිස්ට්වාදීන්”).
එකල කොමියුනිස්ට් හිංසාවන්ගේ ඉලක්කයන් වූ හබායිබ් සහ උලාමා අතර අල් හබීබ් අල් ඉමාම් අසි-සියාහිඩ් මුහම්මද් බින් හෆීඩ් බින් සලීම් (අල් හබීබ් අලි මාෂිහුර් සහ හබීබ් උමාර්ගේ පියා) (ඡායාරූපයෙහි ඔහු පා er කයාගේ වම්පස සිටී) ද විය. ඔහුගේ එක් සිසුවෙකු වන අල් හබීබ් අබ්දුල් කාදීර් අල් ජුනයිඩ් හබීබ් මුහම්මද් ගැන මෙසේ ලිවීය.
“ඒ වන විට හබීබ් මුහම්මද් ඒ වන විටත් රිබාත් තාරිම් හි ගුරුවරයෙකු විය. ඔහුගේ හැදී වැඩුණු ශිෂ්යයන් විශාල ප්රමාණයක් විශාරදයින් බවට පත්විය. මීට අමතරව, ඔහු කඩා කවුන්සිලයේ සහ තාරිම් කලාපයේ ෆට්වා කවුන්සිලයේ සාමාජිකයෙකු ලෙස ලියාපදිංචි වී ඇත. එවකට මුෆ්ටි හි සභාපති සයික් සලීම් සයිඩ් බුකෙයාර් මියගිය පසු ඔහු වෙනුවට ෆට්වා කවුන්සිලයේ සභාපති ධුරයට පත් වූයේ ඔහුය.
එකල කොමියුනිස්ට්වාදීන් නොනවත්වාම බලයේ සිටියහ. කෙසේ වෙතත්, හබීබ් මුහම්මද් නිහ වෙන්න ව සිටීමට කැමති නොවීය. ආගමික ජ්වලිතයකින් ඔහු අවංකව සිටි අතර ඔවුන්ගේ කැමැත්ත අනුගමනය කළේ නැත. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔහුගේ මිතුරන් බොහෝ දෙනෙක් ඔහුගේ ආරක්ෂාව ගැන බියෙන් ඕනෑවට වඩා වාද නොකරන්නැයි ඔහුට අවවාද කළ නමුත් ඔහු කිසි විටෙකත් එය ගණන් ගත්තේ නැත.
එක් දිනක්, සිකුරාදා, හරියටම කිවහොත් 29 සුල්හිජ්ජා 1392 එච් හබීබ් මුහම්මද් අල් මුහ්දාර් මුස්ලිම් පල්ලියේ සිකුරාදා යාච් යාච්ඤා ා කිරීමට පිටත්ව ගියේය (මන්ද ඒ වන විට ජමික් තාරිම් පල්ලිය ඔවුන් විසින් බලහත්කාරයෙන් වසා දමා තිබූ බැවිනි). සාමාන්ය දිනයක මෙන් කොමියුනිස්ට් තනතුරට වාර්තා කිරීමට කාලය පැමිණි විට ඔහු මුස්ලිම් පල්ලියේ රිඩැක් (රැවුල) අතහැර වහාම කණුව දෙසට ඇවිද ගියේය. කෙසේ වෙතත්, සිදු වූයේ කුමක්ද? අල් හබීබ් මුහම්මද් නැවත පැමිණියේ නැත. ඇත්ත වශයෙන්ම, මේ මොහොත වන තුරු ඔහු නැවත පැමිණියේ නැත.
හද්රමාට් හි කොමියුනිස්ට් හිංසාවන්ගේ චිත්රය එයයි. තම පියා පැහැරගෙන ගොස් ඇති බවත්, මේ මොහොත වන තුරු නැවත කිසි දිනෙක නිවසට නොපැමිණි බවත් දැනගත් අල් හබීබ් අලි මාෂහුර් සහ අල් හබීබ් උමාර් ඒ අවස්ථාවේ කොතරම් දුක් වූවාදැයි මට දැනෙන්නේ නැත?! ඛේදවාචකය සිහිපත් කිරීමේ මොහොතක් ලෙස, මේ වන විට, සෑම 29 වන දිනම, දරුල් මුස්තාපා ඉස්ලාමීය බෝඩින් පාසලේ, තාරිම්, අල් හබීබ් මුහම්මද් බින් හෆීඩ් බින් සලීම්ගේ ප්රාණ පරිත්යාගය සැමරීම සඳහා විශාල උත්සවයක් පවත්වන ලදී.
මෙය ඇසූ විට, කොමියුනිස්ට්වාදය පවතින බවත්, නිජබිම ඇතුළු ඕනෑම කෙනෙකුට දරුණු වසංගතයක් ලෙස පවතින බවත් මට වැඩි වැඩියෙන් ඒත්තු ගියේය. මෙම ලියවිල්ල අවසානයේ මට කියන්නට අවශ්ය වන්නේ, “කොමියුනිස්ට්වාදීන් දුක්ඛදායකයි, ජෙනරාල්!
Loading...
0 回应 "තාරිම් උලාමා කොමියුනිස්ට්වාදීන් විසින් පැහැර ගන්නා විට"
Posting Komentar