දේවදූතයන් පවා හජ් යනවා
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - අල්ලාහ්ගේ මැවිල්ලෙන් එකක් නම් අප විශ්වාස කළ යුතු දේවදූතයන්ය. දේවදූතයන්ගේ පැවැත්ම ගැන සැක කරන කෙනෙකුව විශ්වාස කරන බවක් නොකියයි.
දේවදූතයා (අරාබි) යන වචනය යනු මලැක්ගේ බහු ස්වරූපයයි. මෂ්දර්නියා අල්-අලූකා යනු එහි නිබන්ධනය හෝ මෙහෙවර යන්නයි.
දේවදූතයන් යනු අද්භූත ජීවීන් වන අතර ඔවුන් සැමවිටම අල්ලාහ්ට නමස්කාර කරයි, කිසි විටෙකත් ඔහුට අකීකරු නොවන අතර සෑම විටම ඔවුන්ට පවසන දේ කරයි.
අල්ලාහ් (රළියල්ලාහු අන්හු) තුමා “අල්ලාහ්ට මහිමය වේවා! ඇත්ත වශයෙන්ම (දේවදූතයන්) මහිමාන්විත සේවකයෝය, ඔව්හු වචන වලින් උන් වහන්සේට පෙර නොසිට, උන් වහන්සේගේ ආ keep ා පිළිපදිති. ” (සූරා අල්-අන්බියා: 26-27).
මිනිසුන් පොළොවෙන් ද, ජින්වරු ගින්නෙන් ද, දේවදූතයන් ආලෝකයෙන් ද සෑදී තිබේ. උම්මුල් මුමිනින් අයිෂියා ර.අ.ගේ හදීසයේ විස්තර කර ඇති පරිදි මුහම්මද් නබිතුමා “මලකියාට් නිර්මාණය කරනු ලැබුවේ ආලෝකයෙන්” යැයි පැවසූ බව ඔහු පැවසීය. (මානව සම්පත් මුස්ලිම්).
දේවදූතයන් බොහෝ ය. එතරම් විශාල වූ අහස සැමවිටම අල්ලාහ්ට නමස්කාර කළ දේවදූතයන්ගෙන් පිරී තිබුණි. එබැවින් එක් දේවදූතයෙක් සහ තවත් දේවදූතයෙක් අතර දුර මිනිස් ඇඟිලි 4 කට වඩා වැඩි නොවේ.
අබු ධාර් හදීසයේ පැහැදිලි කර ඇති පරිදි ඔහු පැවසුවේ රසූල්ලාහ් සල් (රළියල්ලාහු අන්හු) තුමා මෙසේ පැවසීය: “නියත වශයෙන්ම මම ඔබට නොපෙනෙන දේ දකින අතර ඔබට නොඇසෙන දේ අසමි. අහස ශබ්දය සහ එයට කතා කිරීමේ අයිතිය ඇති බව. ඇඟිලි හතරක් සඳහා (අහසේ) තැනක් නැත, නමුත් අල්ලාහ්ට වැඳ වැටී නළල තබන දේවදූතයෙක් සිටී. ” (එච්.ආර්. තිර්මිදි).
අල්ලාහ්ගේ මෙම සත්වයා ගැන ඉතා රසවත් කරුණක් තිබේ. දේවදූතයන් මිනිසුන් මෙන් හජ් යන බව පෙනේ. මිනිසුන් කිරීමට බොහෝ කලකට පෙර දේවදූතයන් පවා වන්දනා ගමන් කළා.
මිනිසුන් සෞදි අරාබියේ කබා වෙත හජ් යනවා නම්, දේවදූතයා හත්වන ස්වර්ගයේ සිටින බයිතුල් මක්මුර් වෙත වන්දනා ගමන් කරයි.
නබි (සල්) වරයා අහස හතකට බාධා කළ විට ඔහුව බයිතුල් මක්මූර් නම් ස්ථානයකට ගෙන එන ලදි. එවිට ජිබ්රිල් දේවදූතයා ඔහුට මෙසේ කීවේය: "මෙය සමෘද්ධිමත් බයිතුල් ය. සෑම දිනකම දේවදූතයන් හැත්තෑදහසක් එයට ඇතුල් වේ. ඔවුන් එළියට එන විට ඔවුන්ගේ අවසානය බයිතුල් මක්මුර් වෙත නොපැමිණෙයි." (මානව සම්පත් මුස්ලිම්)
බයිතුල් මක්මූර් පිහිටා ඇත්තේ පෘථිවියේ කබාහ්ට අනුකූලවය. හදීසයේ පැහැදිලි කර ඇති පරිදි ඔහු පැවසූ පරිදි මුහම්මද් නබිතුමා මෙසේ පැවසීය: “බයිතුල් මක්මූර් යනු කබාහ්ට අනුකූලව අහසේ පිහිටා ඇති මුස්ලිම් පල්ලියකි. බයිතුල් මක්මුර් වැටුණොත් එය කබාට පහර දීමට ඉඩ තිබුණි. සෑම දිනකම දේවදූතයන් හැත්තෑදහසක් එයට ඇතුල් වූහ. ඔවුන් පිටත්ව ගිය පසු ඔවුන් කිසි විටෙකත් මක්කම දේවමාළිගාවට නොපැමිණියේය. (ඉබ්නු ජරීර්, ෆී ෆත්ක් අල්-බාරි ජුස් 9 පි. 493)
එබැවින් දේවදූතයන් වන්දනා චාරිකා කරන්නේ ඔවුන්ගේ ජීවිත කාලය තුළ එක් වරක් පමණි. තවද ක්රියාත්මක කිරීම සෑම දිනකම සිදු කෙරේ. එක් වරකට වඩා හජ් ඉටු කිරීමට අවසර ඇති මිනිසුන් මෙන් නොව. කෙසේ වෙතත්, ක්රියාත්මක කිරීමේ කාලය වසරකට වරක් සිදුවන හජ් මාසය සඳහා බලා සිටිය යුතුය.
දේවදූතයා (අරාබි) යන වචනය යනු මලැක්ගේ බහු ස්වරූපයයි. මෂ්දර්නියා අල්-අලූකා යනු එහි නිබන්ධනය හෝ මෙහෙවර යන්නයි.
දේවදූතයන් යනු අද්භූත ජීවීන් වන අතර ඔවුන් සැමවිටම අල්ලාහ්ට නමස්කාර කරයි, කිසි විටෙකත් ඔහුට අකීකරු නොවන අතර සෑම විටම ඔවුන්ට පවසන දේ කරයි.
අල්ලාහ් (රළියල්ලාහු අන්හු) තුමා “අල්ලාහ්ට මහිමය වේවා! ඇත්ත වශයෙන්ම (දේවදූතයන්) මහිමාන්විත සේවකයෝය, ඔව්හු වචන වලින් උන් වහන්සේට පෙර නොසිට, උන් වහන්සේගේ ආ keep ා පිළිපදිති. ” (සූරා අල්-අන්බියා: 26-27).
මිනිසුන් පොළොවෙන් ද, ජින්වරු ගින්නෙන් ද, දේවදූතයන් ආලෝකයෙන් ද සෑදී තිබේ. උම්මුල් මුමිනින් අයිෂියා ර.අ.ගේ හදීසයේ විස්තර කර ඇති පරිදි මුහම්මද් නබිතුමා “මලකියාට් නිර්මාණය කරනු ලැබුවේ ආලෝකයෙන්” යැයි පැවසූ බව ඔහු පැවසීය. (මානව සම්පත් මුස්ලිම්).
දේවදූතයන් බොහෝ ය. එතරම් විශාල වූ අහස සැමවිටම අල්ලාහ්ට නමස්කාර කළ දේවදූතයන්ගෙන් පිරී තිබුණි. එබැවින් එක් දේවදූතයෙක් සහ තවත් දේවදූතයෙක් අතර දුර මිනිස් ඇඟිලි 4 කට වඩා වැඩි නොවේ.
අබු ධාර් හදීසයේ පැහැදිලි කර ඇති පරිදි ඔහු පැවසුවේ රසූල්ලාහ් සල් (රළියල්ලාහු අන්හු) තුමා මෙසේ පැවසීය: “නියත වශයෙන්ම මම ඔබට නොපෙනෙන දේ දකින අතර ඔබට නොඇසෙන දේ අසමි. අහස ශබ්දය සහ එයට කතා කිරීමේ අයිතිය ඇති බව. ඇඟිලි හතරක් සඳහා (අහසේ) තැනක් නැත, නමුත් අල්ලාහ්ට වැඳ වැටී නළල තබන දේවදූතයෙක් සිටී. ” (එච්.ආර්. තිර්මිදි).
අල්ලාහ්ගේ මෙම සත්වයා ගැන ඉතා රසවත් කරුණක් තිබේ. දේවදූතයන් මිනිසුන් මෙන් හජ් යන බව පෙනේ. මිනිසුන් කිරීමට බොහෝ කලකට පෙර දේවදූතයන් පවා වන්දනා ගමන් කළා.
මිනිසුන් සෞදි අරාබියේ කබා වෙත හජ් යනවා නම්, දේවදූතයා හත්වන ස්වර්ගයේ සිටින බයිතුල් මක්මුර් වෙත වන්දනා ගමන් කරයි.
නබි (සල්) වරයා අහස හතකට බාධා කළ විට ඔහුව බයිතුල් මක්මූර් නම් ස්ථානයකට ගෙන එන ලදි. එවිට ජිබ්රිල් දේවදූතයා ඔහුට මෙසේ කීවේය: "මෙය සමෘද්ධිමත් බයිතුල් ය. සෑම දිනකම දේවදූතයන් හැත්තෑදහසක් එයට ඇතුල් වේ. ඔවුන් එළියට එන විට ඔවුන්ගේ අවසානය බයිතුල් මක්මුර් වෙත නොපැමිණෙයි." (මානව සම්පත් මුස්ලිම්)
බයිතුල් මක්මූර් පිහිටා ඇත්තේ පෘථිවියේ කබාහ්ට අනුකූලවය. හදීසයේ පැහැදිලි කර ඇති පරිදි ඔහු පැවසූ පරිදි මුහම්මද් නබිතුමා මෙසේ පැවසීය: “බයිතුල් මක්මූර් යනු කබාහ්ට අනුකූලව අහසේ පිහිටා ඇති මුස්ලිම් පල්ලියකි. බයිතුල් මක්මුර් වැටුණොත් එය කබාට පහර දීමට ඉඩ තිබුණි. සෑම දිනකම දේවදූතයන් හැත්තෑදහසක් එයට ඇතුල් වූහ. ඔවුන් පිටත්ව ගිය පසු ඔවුන් කිසි විටෙකත් මක්කම දේවමාළිගාවට නොපැමිණියේය. (ඉබ්නු ජරීර්, ෆී ෆත්ක් අල්-බාරි ජුස් 9 පි. 493)
එබැවින් දේවදූතයන් වන්දනා චාරිකා කරන්නේ ඔවුන්ගේ ජීවිත කාලය තුළ එක් වරක් පමණි. තවද ක්රියාත්මක කිරීම සෑම දිනකම සිදු කෙරේ. එක් වරකට වඩා හජ් ඉටු කිරීමට අවසර ඇති මිනිසුන් මෙන් නොව. කෙසේ වෙතත්, ක්රියාත්මක කිරීමේ කාලය වසරකට වරක් සිදුවන හජ් මාසය සඳහා බලා සිටිය යුතුය.
Loading...
0 回应 "දේවදූතයන් පවා හජ් යනවා"
Posting Komentar