හජි වාඩා සහ නබිතුමාගේ අවසාන ස්පර්ශ දේශනය

ඉස්ලාමීය ප්‍රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - හජි වාඩා 'මුහම්මද් නබිතුමාගේ සමුගැනීමේ හජ් ලෙස හැඳින්වේ. ඔහු සිය අභිප්‍රාය ප්‍රකාශයට පත් කළේ ඩුල්කයිඩා 10 ඒඑච් 25 හෝ ඔහු මිය යාමට වසරකට පෙරය.

ඉමාම් මුස්ලිම් ජබීර් රා සිට සිය සනද් සමඟ විස්තර කරමින් මෙසේ පැවසීය: “මදීනා මුනාවාරා හි වසර 9 ක් ජීවත් වූ කාලය තුළ රසුල්ලාල්ලා හජ් උත්සවය නොපැවැත්වූ බව දුටුවේය. ඉන්පසු දහවන වසරේදී ඔහු හජ් ප්‍රසංගය කිරීමට යන බව ප්‍රකාශ කළේය. ඒ නිසා මිනිසුන් මෙඩිනා වෙත පැමිණියේ ඩ්‍රයිව්වලිනි. ඔවුන් සියල්ලන්ටම අවශ්‍ය වූයේ රසූල්ලාහ් සාවෝ අනුගමනය කර ඔහු කළ ආකාරයට වන්දනා චාරිකා කිරීමටය. ”

හජ් වාඩා උත්සවය ඔහුගේ අනුගාමිකයන්ගෙන් සමුගැනීමට විශාල අවස්ථාවක් විය. 10 ඒඑච් අවසානයේ නබිතුමාගේ මරණය ආසන්න බව අඟවන ලකුණු කිහිපයක් දිස්විය.

නබි (සල්) තුමා සිය ජීවිතයේ පළමු හා අවසාන හජ් ඉටු කිරීමට සූදානම් වීමට පටන් ගත්තේය. මුහම්මද් නබිතුමා විවිධ ගෝත්‍රවලට අයත් මුස්ලිම්වරුන් ඔහු සමඟ වන්දනා චාරිකාව සඳහා කැඳවූ විට ඉතිහාසය වාර්තා වේ.

එම වර්ෂයේ වන්දනා ගමනේ 100,000 කට වඩා වැඩි සංඛ්‍යාවක් හෝ ඊටත් වඩා වැඩි සංඛ්‍යාවක් සිටි බව කියනු ලැබේ. නබිතුමාගේ නායකත්වය යටතේ සෘජුවම සිටින මුළු බැතිමතුන් පිරිස ආසන්න වශයෙන් 114,000 ක් බව සමහරු පවසති.

ඩුසුල් හිජ්ජා 10 එච් 8 වන දින නබි (සල්) වරයා මීනා බලා පිටත් විය. ඔහු දහවල්, අස්ර්, මාග්‍රිබ් සහ ඉෂා එහි යාච් ed ා කළේය. ඉන්පසු මීනාහි රාත්‍රිය ගත කර එම ස්ථානයේ ෆජ්ර් යාච් යාච්ඤාව ාව කරන්න. ඉර උදාවූ පසු ඔහු අරෆා බලා පිටත් විය. සූර්යයා ගමන් කිරීමට පටන් ගත් පසු බටහිර දෙසට නැඹුරු වූ නබි (සල්) තුමා නමිරා නම් ස්ථානයක දේශන පැවැත්වීමට පටන් ගත්තේය. ඔහු දේශනා කිරීමෙන් පසු මහෝත්තම අල්ලාහ් මෙම පදය හෙළි කළේය.

"... මේ දිනයේදී මම ඔබ වෙනුවෙන් ඔබේ ආගම පරිපූර්ණ කර ඇත්තෙමි. මම ඔබට අනුග්‍රහය ලබා දී ඇත්තෙමි. ඉස්ලාමය ඔබ වෙනුවෙන් ආගමක් ලෙස පිළිගෙන ඇත ..." (අල් කුර්ආන් ලිපිය. අල්-මයිඩා: 3).

අවසාන දේශනය

හජි වාදා අතරතුර නබිතුමා ඔහුගේ අවසාන කැමැත්ත වූ දේශනයක් පැවැත්වීය. මෙම කුට්බාන් යුරේනා නිම්නයේ අරාෆා කන්දෙහි සුල්හිජා 9, හිජ්රා 10 හි දී භාර දෙන ලදී.

“ජනයෙනි, මා පවසන දේට හොඳින් සවන් දෙන්න. මේ අවුරුද්දෙන් පසු මට ඔබව නැවත දැක ගත හැකිදැයි මම නොදනිමි. ඉන්පසු මාගේ වචන හොඳින් සවන් දී මෙහි නොමැති අයට දැනුම් දෙන්න.

“ජනයෙනි, ඔබ සඳ සහ මේ නගරය ශුද්ධ නගර ලෙස සලකනවා සේම, සෑම මුස්ලිම්වරයෙකුගේම ආත්මය හා දේපළ පරිශුද්ධ භාරයක් ලෙස සලකන්න. ඔබට පවරා ඇති දේපල නියම අයිතිකරුට ආපසු දෙන්න. ඔබ අනෙක් අයට රිදවන්න එපා, ඒ නිසා ඔවුන් ඔබටත් කරදර කරන්නේ නැහැ. ”

“ජනයෙනි! ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔබ දෙවියන් වහන්සේ ඉදිරියෙහි පෙනී සිටින කාලය පැමිණෙන තෙක් ඔබගේ රුධිරය සහ නිධානය ඔබට තහනම් කර ඇත. එම අවස්ථාවේදී ඔබගේ ක්‍රියාවන්ට ඔබ වගකිව යුතු විය. මම මේක දැනුම් දුන්නා. එබැවින් ජනවරම පවරා ඇති ඕනෑම කෙනෙකුට එය ලැබීමට අයිතිය ඇති අයට ජනවරම ඉටු කරන්න.

“නියත වශයෙන්ම ඔබ ඔබේ ස්වාමින්ව මුණගැසෙන බව මතක තබා ගන්න. එවිට ඔහු ඔබගේ සියලු ක්‍රියාවන්ට වඩා ගණන් දිය යුතුය. අල්ලාහ් පොළිය තහනම් කර ඇත. එබැවින් පොළිය සම්බන්ධ සියලු කරුණු මෙතැන් සිට අවලංගු වේ.

“සියලුම පොළිය තවදුරටත් වලංගු නොවේ. නමුත් ඔබේ ප්‍රාග්ධනය ආපසු ලබා ගැනීමට ඔබට අයිතියක් ඇත. අන් අයට හිංසා නොකරන්න, පීඩා නොකරන්න. තව දුරටත් පොළියක් නොමැති බව අල්ලාහ් තීරණය කර ඇති අතර අබ්බාස් බින් අබ්දුල් මුත්තලිබ්ගේ පොළිය සියල්ල අවලංගුය. නොදැනුවත්කමේ කාලය තුළ රුධිරය සඳහා වූ සියලු ඉල්ලීම් තවදුරටත් වලංගු නොවන අතර, මා අතුගා දැමූ පළමු රුධිර ඉල්ලුම වූයේ ඉබ්නු රබියා බින් හරිත් බින් අබ්දුල් මුත්තලිබ්ගේ රුධිරයයි.

ඔබේ ආගමේ ආරක්ෂාව සඳහා සාතන්ගෙන් පරිස්සම් වන්න. ඇත්ත වශයෙන්ම ඔහු ඔබව මහා දේවල නොමඟ යැවීමේ බලාපොරොත්තුව අතහැර දමා ඇත. ඒ නිසා ඔබ කුඩා දේවලින් නොමඟ නොයන ලෙස සැලකිලිමත් වන්න.

“ජනයෙනි! අද සාතන් මේ දේශයේ සදහටම නමස්කාර කිරීමේ බලාපොරොත්තුව අතහැර දමා ඇත. නමුත් ඔබ ඔහුට කීකරු වන්නේ නම් ඔහු සතුටු වේ. එමනිසා, හැකි තරම් ඔබේ ආගම පවත්වා ගන්න. අල්ලාහ් මේ අහසත් පොළොවත් මැවූ දා සිට යුගය භ්‍රමණය වී තිබේ. දෙවියන් වහන්සේට අනුව මාස ගණන මාස දොළහකි, ඉන් හතරක් ශුද්ධ මාස වේ. ”

“ජනයෙනි, ඔබේ භාර්යාවන් කෙරෙහි ඔබට අයිතිවාසිකම් ඇතිවා සේම ඔවුන්ටද ඔබ කෙරෙහි අයිතිවාසිකම් ඇත. ඔවුන් ඔබ කෙරෙහි ඇති අයිතිවාසිකම් ඉටු කරන්නේ නම්, ඔබට ශාරීරිකව හා මානසිකව සහාය දැක්වීමට ඔවුන්ට අයිතියක් ඇත.

“ඔවුන්ට හොඳින් සේවය කර ඔවුන් කෙරෙහි මෘදු ලෙස කටයුතු කරන්න. මක්නිසාද යත් ඔවුන් ඔබේ මිතුරන් හා මිතුරන් වන අතර ඔවුන් පක්ෂපාතී වන අතර ස්වාමිපුරුෂයා සහ භාර්යාව අතර සම්බන්ධතාවය ඔබට නීත්‍යානුකූල ය. ඔබේ නිවසට ඔබ අකමැති පුද්ගලයින්ට ඇතුළුවීම තහනම් කිරීමට ඔබට අයිතියක් ඇත.

"ඩබ්ලිව්මනුෂ්‍යයෙනි, මාගේ මේ වචනවලට ඕනෑකමින් සවන් දෙන්න. අල්ලාහ්ට නමස්කාර කර දිනකට පස් වතාවක් යාච් යාච්ඤා ා කරන්න. රාමසාන් මාසයේ ඔබ නිරාහාරව සිටින්න. ඔබ සතුව ඇති වත්කම් වලින් සකාත් ගෙවා ඔබට එය කළ හැකි නම් වන්දනා ගමනක් යන්න. සෑම මුස්ලිම්වරයෙක්ම එකම උපාධියක් ඇති සහෝදරයෙකු බව දැනගන්න, තක්වා සහ ධර්මිෂ්. ක්‍රියා හැර අන් කිසිවෙකුට වඩා උතුම් නැත. ”

“මතක තබා ගන්න, ඔබ කවදා හෝ අල්ලාහ්ට මුහුණ දෙන බව. එදින ඔබ කරන සෑම දෙයකටම ඔබ වගකිව යුතුය. එමනිසා, ප්‍රවේශම් වන්න, මා නොපැමිණීමෙන් පසු සත්‍යයේ අත්තිවාරමෙන් ඉවත් වීමට ඔබට ඉඩ නොදෙන්න. ”

“ජනයෙනි, මා නොපැමිණීමෙන් පසු තවත් අනාගතවක්තෘවරුන් හා පණිවිඩකරුවන් නොසිටිනු ඇත. නව ආගමක් බිහි නොවනු ඇත. එබැවින් ජනයෙනි, හොඳින් සවන් දී මා ඔබට පැවසූ මාගේ වචන තේරුම් ගන්න. අල්-කුර්ආනය සහ මගේ සුන්නාව යන කාරණා දෙකක් මම ඔබ සමඟ ඉතිරි කර ඇත්තෙමි. ඔබ ඒ දෙකටම ඇලී සිටිමින් අනුගමනය කළහොත් ඔබට සදහටම අහිමි නොවනු ඇත.

“මගේ වචන අසන අයට එය අන් අයට දන්වන්න. අනෙක් පුද්ගලයා එය අන් අයට දන්වන්න. මගේ මේ වචන තේරුම් නොගෙන මාගෙන් පමණක් අසන අයට වඩා දෙවැන්නා තේරුම් ගනීවා. අල්ලාහ්, මම මේ පණිවිඩය ඔබේ සේවකයන්ට දැනුම් දුන් බවට සාක්ෂි දරන්න.

Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 回应 "හජි වාඩා සහ නබිතුමාගේ අවසාන ස්පර්ශ දේශනය"

Posting Komentar