අයුක්තියට උදව් කිරීමේදී මානව මට්ටම

ඉස්ලාමීය ප්‍රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - ඉමාම් මුස්ලිම් විසින් විස්තර කරන ලද කුඩ්සි හදීසයක අල්ලාහ් තමාට එරෙහි අසාධාරණය තහනම් කරයි. එවිට අල්ලාහ් මිනිසුන් අතර අයුක්තිය තහනම් කර “ඔබ එකිනෙකාට වරදක් නොකරන්න!” යන වාක්‍ය තහනමෙන් එය ශක්තිමත් කරයි. එබැවින් ඉමාම් ඇඩ්ස්-ඩාහාබි අල් කබයිර් (ප්‍රධාන පව්) ඇතුළු අයුක්තිය සිදු කිරීම ස්වාභාවිකය.

අල්ලාහ් සිය නබිතුමාගේ මුඛය හරහා එය තහනම් කර ඇති අතර උගතුන් ඔහුගේ පාපයේ ප්‍රමාණයද සනාථ කර ඇති විට, අසාධාරණය කරන්නන්ට කරන ද ment ුවම කෙතරම් දරුණු වේදැයි දැනටමත් සිතා ඇත. කෙසේ වෙතත්, උන් වහන්සේට බිය නොවන හා උන් වහන්සේගේ අනතුරු ඇඟවීම්වලට අවනත නොවන අය ද සිටිති. අඩ සිතක් නැති ඔවුහු ව්‍යුහාත්මක හා ක්‍රමානුකූලව අයුක්තිය කරති. එකිනෙකාගේ කුරිරුකම ශක්තිමත් කිරීමට සහ නීත්‍යානුකූල කිරීමට යම් තනතුරක් දරන සෑම කෙනෙකුම ඔවුන් ප්‍රයෝජන ගනී.

අයුක්තියේ පාලකයන් අයුක්තියේ පාලකයන් සමඟ එක්රැස් වේ

විවිධ තනතුරු, රැකියා සහ තනතුරු තිබුණත් අල්ලාහ් ඔවුන් සියල්ලන්ටම තර්ජනය කරයි, නමුත් දෙවියන්ගේ ඇස් හමුවේ ඔවුන් එක් කණ්ඩායමකි.

احْشُرُوا الَّذِينَ ظَلَمُوا وَأَزْوَاجَهُمْ وَمَا كَانُوا

“(දේවදූතයන්ට අණ කර),“ වැරදිකරුවන් සහ ඔවුන්ගේ සගයන් සහ ඔවුන් නමස්කාර කළ දේ එක්රැස් කරන්න. ” (සූරා අස්-ෂෆත්: 22)

රබී බින් කුට්සායිම් රහිමාහුල්ලා මෙම පදය අර්ථ නිරූපණය කළේ,

يُحْشَرُ الْمَرْءُ مَعَ صَاحِبِ

"මිනිසුන් ඔවුන්ගේ සම සේවකයින් සමඟ එක්රැස් වේ." (මජ්මුඋල් ෆටාවා, 7/62)

අයුක්තියට උදව් කරන සහ උපකාර කරන අය කිසි විටෙකත් අල්ලාහ්ගේ අධීක්ෂණයෙන් ගැලවෙන්නේ නැත. සෑම අඟලක්ම අල්ලාහ්ගේ අධීක්ෂණය යටතේ මිස ඔවුන්ගෙන් එක පියවරක්වත් නැත, අල්ලාහ් විසින් විපාක ලැබීම හැර ඔවුන්ගේ ක්‍රියාවන්හි එකදු කරුණක්වත් නොමැත. අයුක්තිය කෙරෙහි නොසැලකිලිමත් වීම අල්ලාහ්ට කළ නොහැක්කකි. අයුක්තිය ශක්තිමත් කිරීමට සහ නීතිගත කිරීමට උපකාරී වන කුමන වෘත්තියක් හා ආයතනයක් වුවද අල්ලාහ් කිසි විටෙකත් එය නොසලකා හරිනු නොලැබේ. ඇත්ත වශයෙන්ම, අයුක්තියට නැඹුරු වීම අල්ලාහ් විසින් කෙලින්ම තරවටු කරනු ලැබේ.

وَلا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ

"නිරයේ ගින්නෙන් ඔබව ස්පර්ශ කිරීමට හේතු වන වැරදිකරුවන්ට නැඹුරු නොවන්න." (සූරත් හුඩ්: 113)

අයුක්තියකට උදව් කරන පුද්ගලයින්ට කුරිරු ක්‍රියාවක ඔවුන්ගේ කොටස අනුව එකම විපාකය ලැබේ. මන්ද ඔවුන් වැරදිකරුවන්ට benefits ජු ප්‍රතිලාභ ලබා දෙන බැවිනි. ඔවුන්ගේ පාද සහ අත් කෙලින්ම අන්තර්ක්‍රියා කරයි, ඔවුන්ගේ ඇස්වලට අයුක්තිය පෙනේ, නමුත් ඔවුන්ගෙන් එය ප්‍රතික්ෂේප නොවේ.

ඉබ්නු ජවුසි මෙසේ පැවසීය.

الظلم ظالم ، السجان لأحمد حنبل: هل أنا من أعوان : لا ، أنت من الظلمة إنما أعوان الظلمة من أعانك في

“අයුක්තියට උදව් කරන්නන් වැරදිකරුවන් ය. එක් (කස පහර) අහමඩ් බින් හන්බල්ට මෙසේ කීවේය: මම අයුක්තියේ සේවකයෙක්ද? ඔහු පිළිතුරු දුන්නේය: නැත, ඔබ වැරදි කරන අය අතර වේ, අයුක්තියට උදව් කරන්නන් ඔබේ කටයුතුවලදී ඔබට උදව් කරන අය පමණි. ” (ෂයිදුල් ඛතීර්, පිටුව 435)

හොඳයි, අයුක්තියට උදව් කරන සෑම කෙනෙකුම වැරදිකරුවෙකු ලෙස සැලකේ. ඔවුන් නැවත නැඟිටීමේ දිනයේදී එක්රැස් වන එක් කණ්ඩායමකි. කෙසේ වෙතත්, ඔවුන්ට ලැබුණු පිළිතුර ඔවුන් ලබා දුන් ආධාර මට්ටමට අනුකූල වේ.

අයුක්තියට උදව් කිරීමේදී මිනිසුන්ගේ මට්ටම්

අයුක්තිය සේවකයින් ඔවුන් ලබා දෙන කොටස අනුව ශ්‍රේණිගත කර ඇති අතර සෑම මට්ටමකටම එහි ප්‍රතිවිපාක ඇත. මෙම මට්ටම් අතර:

1. අයුක්තිය සිදුකළ තැනැත්තාගේ මට්ටමටම, පහර දීමට තම දෑත් සහ අයුක්තිය සිදු කිරීමට ඔහුගේ ශක්තිය භාවිතා කරන අයෙකි. සාමාන්‍යයෙන් ඔවුන් කුරිරු නායකයාගේ දකුණු අතයි. ඔහුගේ රැකියාව හෝ ක y ර පාලකයාගේ කැපවීම නිසා මිනිසුන්ට වේදනාවක්, පීඩා සහ බියක් දැනේ. නබිතුමා විවේචනය කළේ ඔවුන් ස්වර්ගයේ සුවඳ නොදැනෙන බවයි.

صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا، قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ، وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلَاتٌ مَائِلَاتٌ، رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ، لَا يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ، وَلَا يَجِدْنَ رِيحَهَا، وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا

“මම කවදාවත් දැක නැති නිරයේ පදිංචිකරුවන්ගේ පන්ති දෙකක්, ගවයාගේ වලිගය වැනි කසයක් රැගෙන යන පන්තිය, ඔවුන් මිනිසුන්ට පහර දෙන අතර, කාන්තාවන් ඇඳුම් ඇඳගෙන නිරුවතින් පිහිනමින් සිටින අතර, ඔවුන්ගේ හිස ඇලවූ ඔටුවන්ගේ වළලු වැනි ය. එතරම් දුර සිට සුවඳ දැනිය හැකි වුවත් ඔවුන් ස්වර්ගයට නොයනු ඇත. (මානව සම්පත් මුස්ලිම් අංක 2128)

පළමු පිරිස වන්නේ අයුක්තිය පිළිබඳ නියෝග වැරදිකරුවන්ගෙන් කෙලින්ම ක්‍රියාත්මක කරන පුද්ගලයින් ය. කස පහරවල් අල්ලාගෙන, කසයෙන් මිනිසුන් බිය ගන්වන, මිනිසුන්ව කසයෙන් තළා, හක් නොමැතිව මිනිසුන් සිරගත කරන මරණ ද and ුවම නියම වූවන් සහ රජුගේ පණිවිඩකරුවන්ගේ ස්වරූපයෙන් ඔවුන් විය හැකිය.

ඔවුන් බදු එකතු කරන නිලධාරීන් විය හැකි අතර අයුක්ති සහගත ලෙස මිනිස් දේපළ ලබා ගන්නා පාලකයන් විය හැකිය. ඔවුන්ගේ පින්තූර කාලයත් සමඟ යුගයේ සිට යුගය දක්වා වර්ධනය විය හැකිය.

2. ඕරාවැරදි කිරීමට කැඳවන හෝ කුපිත කරන පුද්ගලයින්. රැස්වීම් සංසද, පල්ප්, සමාජ මාධ්‍ය, අධ්‍යාපන ආයතන, කලා යනාදිය භාවිතා කිරීමෙන් ඔවුන් අයුක්තිය ඉල්ලා සිටීම හෝ ආරක්ෂා කිරීම විය හැකිය. අයුක්තියට ඔවුන්ගේ බලපෑම කුඩා නොවේ. ඔවුන්ගේ අපරාධ නිසා, ඔවුන් හැත්තෑවක් සඳහා නිරයට හෙළනු ඇත.

إِنَّ الرَّجُلَ لَيَتَكَلَّمُ بِالْكَلِمَةِ مِنْ سُخْطِ اللَّهِ ، لَا يَرَى

"නියත වශයෙන්ම පුද්ගලයෙකු අල්ලාහ් විසින් පිළිකුල් කරන වාක්‍යයක් උච්චාරණය කරයි, එය අන්තරාය නොදන්නා බැවින් ඔහු සෘතු හැත්තෑවක නිරයට ඇද දමනු ලැබේ." (එච්.ආර්. ඉබ්න් මාජා අංක 3970)

මෙම දෙවන කණ්ඩායම ප්‍රකෝපකරුවා ය. සියුම්ව හා රළු ලෙස ඔවුන් කරන්නේ අයුක්තිය සිදුවීමට හේතු වන ප්‍රකෝප කිරීමයි. ඔවුන් අයුක්තියට හේතු වන පුවත්පත් කලාවේදීන් විය හැකිය, ඔවුන් ලේඛන හා අධ්‍යයන මගින් කුරිරු ක්‍රියාවකට තුඩු දෙන විද්වතුන් විය හැකිය, ඔවුන් මහජන චරිත විය හැකිය, ඔවුන් සූ විද්වතුන් අතර පවා විය හැකිය.

3. කුරිරුකම්වලට නැඹුරු වූ අය. වැරදිකරුවන් විසින් සිදුකරන ලද අසාධාරණයන් පිළිබඳව ඔවුන් සතුටු වන අතර, අහිංසක මිනිසුන්ට දැනෙන අසාධාරණයන්ට ද ඔවුහු කැමැත්තෙන් සිටිති. එම අසාධාරණය තමන්ට සිදුවීමට ඔවුන් අකමැති වුවද. මෙම ආකල්පය සමහර කණ්ඩායම් හෝ ජනවාර්ගික කණ්ඩායම් කෙරෙහි ඇති ආදරය නිසා විය හැකි අතර එමඟින් ඇදහිල්ලේ සහෝදරත්වයේ බැඳීම් අමතක වේ. මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන්ට අවශ්‍ය වූයේ ඔවුන් ආත්මාරක්ෂාව කර නැවත ඔවුන්ගේ ඇදහිල්ලේ තත්වය පිළිබඳව ගැඹුරින් මෙනෙහි කිරීමයි.

لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ ، حَتَّى يُحِبَّ لِأَخِيهِ مَا يُحِبُّ

"පුද්ගලයෙකු තමාට ආදරය කරන තරමටම ආදරය කරන තුරු පුද්ගලයෙකුගේ ඇදහිල්ල අසම්පූර්ණයි." (බුහාරි අංක 13 විසින් විස්තර කර ඇත).

4. උදාසීන ආකාරයකින් කුරිරුකම්වලට උදව් කරන අය. ඔවුන්ගේ හදවතේ ඇති අසාධාරණය ප්‍රතික්ෂේප නොකර ඔවුහු තම සහෝදරයන්ට අයුක්තියට ඉඩ හැරියා.

المسلم, يظلمه ولا, ولا يحقره التقوى, ويشير إلى صدره مرات, بحسب امرئ

“මුස්ලිම්වරයෙක් වෙනත් මුස්ලිම්වරුන්ට සහෝදරයෙකි. ඔහුට අතවර නොකරන්න, නොසලකා හැර ඔහුට අපහාස කරන්න. තක්වා මෙහි සිටී. ඔහු තුන් වතාවක් ඔහුගේ පපුවට ඉඟි කළේය. යමෙකු තම මුස්ලිම් සහෝදරයාට අපහාස කරන විට ඔහු නරක යැයි සිතීම ප්‍රමාණවත්ය. (මානව සම්පත් මුස්ලිම් අංක 2564)

අයුක්තිසහගත පාලකයින්ට සහ අයුක්තියේ සුළු ජාතීන්ට තර්ජනය කිරීම

එය ප්‍රමාණවත් නොවේ, වැරදිකරුවන්ගේ වධහිංසා කිරීමේ බරපතලකම සහ ඔහුට උදව් කළ අයද පැමිණියේ නබි සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් තුමාගේ ආකල්පයෙනි. මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන් බොරුකාර නායකයින් සහ ඔහුට උදව් කළ පිටුපස සිටින පුද්ගලයින් හැරුණු විට දයානුකම්පිත සහ තම ජනතාවට ආදරය කරන නබි. නබි (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන් නැවත නැඟිටීමේ දිනයේදී තම වැව රස බැලීමට ප්‍රතික්ෂේප කළහ.

කාබාබ් බින් උජ්රා පැවසුවේ රසුල්ලාල්ලා සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් අප හමුවීමට පැමිණියේ අප නව දෙනෙකු සිටියදී ය.

إِنَّهُ سَتَكُونُ بَعْدِي أُمَرَاءُ، مَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ، وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ، فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُ، وَلَيْسَ بِوَارِدٍ عَلَيَّ الْحَوْضَ، وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ، وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ، فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ، وَهُوَ وَارِدٌ عَلَيَّ الْحَوْضَ

“ඇත්තටම මට පස්සේ නායකයන් ඉන්නවා. කවුරුන් හෝ ඔහුගේ බොරු යුක්තිසහගත කර ඔහුට වැරදි කිරීමට උදව් කරන්නේ නම් ඔහු මාගේ සෙනඟ නොවේ. ඔහුගේ බොරු යුක්තිසහගත නොකරන සහ වැරදි කිරීමට ඔහුට උදව් නොකරන කවුද, එවිට ඔහු මාගේ සෙනඟ අතර සිටින අතර මගේ කනට එන අයද සිටී. ” (HR.an-Nasa'i අංක 4207)

මේ අනුව නායකයෙකු වැරැද්දක් කළහොත්, එය ඔහුගේ ආයතනයේ හෝ උපකරණවල සිටින පුද්ගලයින් වැරදිකරුවන් බවට පත් කරනු ඇත. ඇත්ත වශයෙන්ම, අයුක්තිය යනු නිරයේ වධ හිංසා වලින් අල්ලාහ් විසින් කෙලින්ම තර්ජනය කරන ප්‍රධාන පාපයකි. කෙසේ වෙතත්, භීතිය හා ලෞකික ආශාවන් නැතිවීම ඔවුන් නොසැලකිලිමත් බවට පත් කරයි, අල්ලාහ් තත්පරයක්වත් ඔවුන් ගැන බලා සිටීම නොසලකා හැරියේය. වල්ලාහු අලාම් බිෂ් ෂෝවාබ්.

Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 回应 "අයුක්තියට උදව් කිරීමේදී මානව මට්ටම"

Posting Komentar