නොපෙනෙන දැනුමට යතුරු පහක්
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - අල්ලාහ් හැර කිසිවෙකු මැජික් දන්නේ නැත. අල්ලාහ් තආලා පැවසීය,
وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَآ اِلَّا هُوَۗ وَيَعْلَمُ مَا فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِۗ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَّرَقَةٍ اِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِيْ ظُلُمٰتِ الْاَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَّلَا يَابِسٍ اِلَّا فِيْ كِتٰبٍ مُّبِيْنٍ
“නොපෙනෙන සියල්ලන්ගේ යතුරු උන් වහන්සේ තුළ ය; ඔහු හැර වෙන කිසිවෙක් නොදනිති. ගොඩබිම සහ මුහුදේ ඇති දේ ඔහු දනී. උන් වහන්සේ නොදැන සිටි කොළයක් වත් වැටී නැත. පෘථිවියේ අන්ධකාරයේ එක බීජයක්වත්, තෙත් හෝ වියලි කිසිවක් නැත, එය සැබෑ පොතේ (ලා මහෆුජ්) ලියා නැත. ” (සූරා අල් ආනාම්: 59)
مَفَاتِحُ (මාෆති) යන වචනයට අර්ථ කිහිපයක් ඇත:
مِفْتَاحٌ (මිෆ්ටා) හි බහු වචන වලින් අදහස් වන්නේ දොර විවෘත කිරීමයි.
مَفْتِحٌ (සමාවන්න) හි බහු වචන එනම් තැන්පතුව යන්නයි.
සහ مَفَاتِحُ الغَيْبِ (මාෆතිහුල් නොපෙනෙන) යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ මැජික් සඳහා යතුරු ය.
අල්ලාහ්ගේ අස්සා ව ජල්ලා හැර අන් කිසිවෙකු මැජික් යතුර දන්නේ නැත. අලාහිස් ෂලතු ව සලාම්ගේ දූතයන් සහ පණිවිඩකරුවන් මේ බව දැන සිටියේ නැත. ඉතා උතුම් දේවදූතයන්ගේ දූතයින් වන ජිබ්රිල් සහ මනුෂ්ය වර්ගයා අතර සිටින උත්තමයන් වන මුහම්මද් සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් තුමාගේ දූතයින් ද ඒ අතර විය. කවුරුන් හෝ මැජික් දන්නා බව කියා සිටියත්, ඔහු ෂිර්ක් කර ඇත්තේ අල්ලාහ්ට විශේෂ වූ කාරණාවලදී අල්ලාහ්ට ගැලපීමක් ඇති බවත් අල්-කුර්ආනය ප්රතික්ෂේප කර ඇති බවත්ය.
අල්ලාහ් තආලා සිය වචනයෙන් ගුප්ත දැනුමේ යතුරු ගැන විස්තරාත්මකව විස්තර කරයි,
اِنَّ اللّٰهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِۚ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَۚ وَيَعْلَمُ مَا فِى الْاَرْحَامِۗ وَمَا تَدْرِيْ نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَدًاۗ وَمَا تَدْرِيْ نَفْسٌۢ بِاَيِّ اَرْضٍ تَمُوْتُۗ اِنَّ اللّٰهَ عَلِيْمٌ خَبِيْرٌ
“නියත වශයෙන්ම අල්ලාහ්ගේ පැත්තෙන් පමණක් අන්තිම දවස පිළිබඳ දැනුම ලැබෙනු ඇත. වැස්ස කර, ගර්භාෂයේ ඇති දේ දන්නා තැනැත්තා ය. හෙට ඔහු කුමක් කරයිදැයි කිසිවෙකුට දැනගත නොහැකිය. ඔහු පොළොවේ කොතැනක මිය යනු ඇත්දැයි කිසිවෙකුට දැනගත නොහැකිය. නියත වශයෙන්ම අල්ලාහ් සියල්ල දන්නා, සියල්ල දන්නා තැනැත්තෙකි. (සූරා ලූක්මන්: 34).
මෙම පදය මත පදනම්ව, ගුප්ත දැනුම සඳහා යතුරු පහක් ඇත, එනම් පහත පරිදි වේ.
1. විනිශ්චය දිනය
විනිශ්චය දිනය පිළිබඳ දැනුම මරණින් මතු ජීවිතයට යතුරයි. විනිශ්චය දිනය පැමිණෙන්නේ කවදාදැයි දන්නේ අල්ලාහ් පමණි. අල්ලාහ් සිය වචනය ඇතුළුව සියලු මනුෂ්ය වර්ගයාට මේ පිළිබඳව අනතුරු අඟවා ඇත
إذا (1) ليس لوقعتها كاذبة (2) خافضة رافعة (3) إذا رجت الأرض رجا (4) وبست بسا (5) فكانت هباء 6 (6)
“නැවත නැඟිටීමේ දිනය සිදු වූ විට, සිදු වූ දේ ගැන කිසිවෙකුට බොරු කීමට නොහැකිය. (සිද්ධිය) අවමානයට ලක් කරයි (එක් කණ්ඩායමක්) සහ උසස් (තවත් කණ්ඩායමක්), පෘථිවිය දරුණු ලෙස සොලවා, කඳු දහයක් පමණ තලා දැමූ විට, දූවිලි පියාසර කරනු ඇත. ” (අල් කුර්ආන් ලිපිය. අල් වකියා: 1-6)
2. වැස්ස වැටුණා
අල්-ගයිට්ස් යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ පීඩාව තුරන් කිරීමයි, එයින් අදහස් කරන්නේ අල්-මාතාර් හෝ වැසි. වර්ෂාව වියළි සමයේදී හා වියළි කාලවලදී ඇතිවන කරදර ඉවත් කරයි. වැසි වැටෙන විට අල්ලාහ් දන්නා අතර මිනිසුන් එය නොදනී. වර්ෂාව ඇද හැලීම පෘථිවියේ ජීවයේ යතුර වන්නේ එය මත පැලෑටි වැඩීමයි. ශාකවල ආයු කාලයත් සමඟ එය තෘණ බිම්, උද්යාන, කෙත්වතු සහ සේවකයින්ගේ යහපතට අදාළ සෑම දෙයක්ම යහපත් කරයි.
එය "අල්-ගයිට්ස්" නොව "අල්-මාතාර්" යන පදයේ සඳහන් වේ, මන්ද "අල්-මාතාර්" යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ වර්ෂාව වැටෙන නමුත් ශාක වැඩෙන්නේ නැති නිසා පෘථිවිය වියළී පවතී. මේ අතර, "අල්-ගයිට්ස්" යනු පෘථිවියේ ජීවිතයේ ආරම්භය සහ වැඩෙන ශාක වේ.
3. ගර්භාෂයේ ඇති දේ
ගැබිනි මවකගේ බඩේ ඇති දේ අල්ලාහ් දනී. මෙම යුගයේ දී තාක්ෂණය වැඩි වැඩියෙන් දියුණු ය. අල්ට්රා සවුන්ඩ් (අල්ට්රාසොනොග්රැෆි) භාවිතා කරමින් ගර්භාෂයේ බිළින්දාගේ ලිංගිකත්වය මිනිසුන්ට දැනගත හැකිය. ගර්භාෂයේ ඇති අද්භූත දේ මිනිසුන් දන්නා බව මින් ඇඟවෙන්නේ නැත. මෙයට හේතුව මිනිසා කලලරූපය බිහි වන්නේ කලලරූපය තුළ ඇතිවීමෙන් පසුව මිස ආරම්භයේ සිටම නොවේ. අල්ට්රා සවුන්ඩ් ප්රති ප්රතිපල ල දෝෂ පෙන්වීම සාමාන්ය දෙයක් නොවේ. කලලයක් බිහි වීමට පටන් ගන්නේ කවදාද, ඔහු කොපමණ කාලයක් ජීවත් වේවිද, ඔහු කාලකණ්ණිද, සන්තෝෂවත්ද යන්න මිනිසා හරියටම දන්නේ නැත. කෙසේ වෙතත්, අල්ලාහ් මේ සියල්ල දැනටමත් දනී.
4. හෙට කුමක් කරනු ඇත්ද?
අනාගතයේදී මිනිසුන් විසින් කරනු ලබන දේ සඳහා යතුර මෙයයි. මිනිසා තමා වෙනුවෙන් කුමක් කරනු ඇත්දැයි නොදන්නේ නම්, අනෙක් අය කුමක් කරනු ඇත්දැයි ඔහු නොදනී.
"හෙට කුමක් කළ යුතුදැයි මම දනිමි, මම ෆුලාන්ගේ ස්ථානයට යන්නෙමි, නැතහොත් කියවීම හෝ මගේ .ාතීන් බැලීමට යන්නෙමි" යනුවෙන් මිනිසුන් පවසන විට. ඉතින්, සලකා බලන දේමිනිස් සැලැස්ම වෙනස් විය හැක්කේ රෝගාබාධ වැනි මේ දේවල් කිරීමෙන් ඔහු වළක්වන දේවල් ඇති බැවිනි.
5. මරණ ස්ථානය
ඔහු ජීවත් වන ස්ථානයේ හෝ ලෝකයේ වෙනත් රටක වේවා මිනිසා කොතැනක මිය යනු ඇත්දැයි නොදනී. එය ඉස්ලාමීය රටක හෝ අවිශ්වාසවන්ත රටකද? එය ගොඩබිම, සාගරයේ හෝ වාතයේද? මරණයද ඔවුන්ව තෝරාගන්නේ කවදාදැයි මිනිසුන් දන්නේ නැත. ඔහු මිය යන්නේ ලෝකයේ කුමන කොටසදැයි ඔහු දැන සිටියේ නැත, ඔහු එම ස්ථානය සූදානම් කළේය, නමුත් ඔහු කවදා මිය යනු ඇත්දැයි නොදැන සිටියේය. අල්ලාහ් හොඳින්ම දනී.
وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَآ اِلَّا هُوَۗ وَيَعْلَمُ مَا فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِۗ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَّرَقَةٍ اِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِيْ ظُلُمٰتِ الْاَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَّلَا يَابِسٍ اِلَّا فِيْ كِتٰبٍ مُّبِيْنٍ
“නොපෙනෙන සියල්ලන්ගේ යතුරු උන් වහන්සේ තුළ ය; ඔහු හැර වෙන කිසිවෙක් නොදනිති. ගොඩබිම සහ මුහුදේ ඇති දේ ඔහු දනී. උන් වහන්සේ නොදැන සිටි කොළයක් වත් වැටී නැත. පෘථිවියේ අන්ධකාරයේ එක බීජයක්වත්, තෙත් හෝ වියලි කිසිවක් නැත, එය සැබෑ පොතේ (ලා මහෆුජ්) ලියා නැත. ” (සූරා අල් ආනාම්: 59)
مَفَاتِحُ (මාෆති) යන වචනයට අර්ථ කිහිපයක් ඇත:
مِفْتَاحٌ (මිෆ්ටා) හි බහු වචන වලින් අදහස් වන්නේ දොර විවෘත කිරීමයි.
مَفْتِحٌ (සමාවන්න) හි බහු වචන එනම් තැන්පතුව යන්නයි.
සහ مَفَاتِحُ الغَيْبِ (මාෆතිහුල් නොපෙනෙන) යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ මැජික් සඳහා යතුරු ය.
අල්ලාහ්ගේ අස්සා ව ජල්ලා හැර අන් කිසිවෙකු මැජික් යතුර දන්නේ නැත. අලාහිස් ෂලතු ව සලාම්ගේ දූතයන් සහ පණිවිඩකරුවන් මේ බව දැන සිටියේ නැත. ඉතා උතුම් දේවදූතයන්ගේ දූතයින් වන ජිබ්රිල් සහ මනුෂ්ය වර්ගයා අතර සිටින උත්තමයන් වන මුහම්මද් සල්ලල්ලාහු අලයිහි ව සල්ලම් තුමාගේ දූතයින් ද ඒ අතර විය. කවුරුන් හෝ මැජික් දන්නා බව කියා සිටියත්, ඔහු ෂිර්ක් කර ඇත්තේ අල්ලාහ්ට විශේෂ වූ කාරණාවලදී අල්ලාහ්ට ගැලපීමක් ඇති බවත් අල්-කුර්ආනය ප්රතික්ෂේප කර ඇති බවත්ය.
අල්ලාහ් තආලා සිය වචනයෙන් ගුප්ත දැනුමේ යතුරු ගැන විස්තරාත්මකව විස්තර කරයි,
اِنَّ اللّٰهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِۚ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَۚ وَيَعْلَمُ مَا فِى الْاَرْحَامِۗ وَمَا تَدْرِيْ نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَدًاۗ وَمَا تَدْرِيْ نَفْسٌۢ بِاَيِّ اَرْضٍ تَمُوْتُۗ اِنَّ اللّٰهَ عَلِيْمٌ خَبِيْرٌ
“නියත වශයෙන්ම අල්ලාහ්ගේ පැත්තෙන් පමණක් අන්තිම දවස පිළිබඳ දැනුම ලැබෙනු ඇත. වැස්ස කර, ගර්භාෂයේ ඇති දේ දන්නා තැනැත්තා ය. හෙට ඔහු කුමක් කරයිදැයි කිසිවෙකුට දැනගත නොහැකිය. ඔහු පොළොවේ කොතැනක මිය යනු ඇත්දැයි කිසිවෙකුට දැනගත නොහැකිය. නියත වශයෙන්ම අල්ලාහ් සියල්ල දන්නා, සියල්ල දන්නා තැනැත්තෙකි. (සූරා ලූක්මන්: 34).
මෙම පදය මත පදනම්ව, ගුප්ත දැනුම සඳහා යතුරු පහක් ඇත, එනම් පහත පරිදි වේ.
1. විනිශ්චය දිනය
විනිශ්චය දිනය පිළිබඳ දැනුම මරණින් මතු ජීවිතයට යතුරයි. විනිශ්චය දිනය පැමිණෙන්නේ කවදාදැයි දන්නේ අල්ලාහ් පමණි. අල්ලාහ් සිය වචනය ඇතුළුව සියලු මනුෂ්ය වර්ගයාට මේ පිළිබඳව අනතුරු අඟවා ඇත
إذا (1) ليس لوقعتها كاذبة (2) خافضة رافعة (3) إذا رجت الأرض رجا (4) وبست بسا (5) فكانت هباء 6 (6)
“නැවත නැඟිටීමේ දිනය සිදු වූ විට, සිදු වූ දේ ගැන කිසිවෙකුට බොරු කීමට නොහැකිය. (සිද්ධිය) අවමානයට ලක් කරයි (එක් කණ්ඩායමක්) සහ උසස් (තවත් කණ්ඩායමක්), පෘථිවිය දරුණු ලෙස සොලවා, කඳු දහයක් පමණ තලා දැමූ විට, දූවිලි පියාසර කරනු ඇත. ” (අල් කුර්ආන් ලිපිය. අල් වකියා: 1-6)
2. වැස්ස වැටුණා
අල්-ගයිට්ස් යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ පීඩාව තුරන් කිරීමයි, එයින් අදහස් කරන්නේ අල්-මාතාර් හෝ වැසි. වර්ෂාව වියළි සමයේදී හා වියළි කාලවලදී ඇතිවන කරදර ඉවත් කරයි. වැසි වැටෙන විට අල්ලාහ් දන්නා අතර මිනිසුන් එය නොදනී. වර්ෂාව ඇද හැලීම පෘථිවියේ ජීවයේ යතුර වන්නේ එය මත පැලෑටි වැඩීමයි. ශාකවල ආයු කාලයත් සමඟ එය තෘණ බිම්, උද්යාන, කෙත්වතු සහ සේවකයින්ගේ යහපතට අදාළ සෑම දෙයක්ම යහපත් කරයි.
එය "අල්-ගයිට්ස්" නොව "අල්-මාතාර්" යන පදයේ සඳහන් වේ, මන්ද "අල්-මාතාර්" යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ වර්ෂාව වැටෙන නමුත් ශාක වැඩෙන්නේ නැති නිසා පෘථිවිය වියළී පවතී. මේ අතර, "අල්-ගයිට්ස්" යනු පෘථිවියේ ජීවිතයේ ආරම්භය සහ වැඩෙන ශාක වේ.
3. ගර්භාෂයේ ඇති දේ
ගැබිනි මවකගේ බඩේ ඇති දේ අල්ලාහ් දනී. මෙම යුගයේ දී තාක්ෂණය වැඩි වැඩියෙන් දියුණු ය. අල්ට්රා සවුන්ඩ් (අල්ට්රාසොනොග්රැෆි) භාවිතා කරමින් ගර්භාෂයේ බිළින්දාගේ ලිංගිකත්වය මිනිසුන්ට දැනගත හැකිය. ගර්භාෂයේ ඇති අද්භූත දේ මිනිසුන් දන්නා බව මින් ඇඟවෙන්නේ නැත. මෙයට හේතුව මිනිසා කලලරූපය බිහි වන්නේ කලලරූපය තුළ ඇතිවීමෙන් පසුව මිස ආරම්භයේ සිටම නොවේ. අල්ට්රා සවුන්ඩ් ප්රති ප්රතිපල ල දෝෂ පෙන්වීම සාමාන්ය දෙයක් නොවේ. කලලයක් බිහි වීමට පටන් ගන්නේ කවදාද, ඔහු කොපමණ කාලයක් ජීවත් වේවිද, ඔහු කාලකණ්ණිද, සන්තෝෂවත්ද යන්න මිනිසා හරියටම දන්නේ නැත. කෙසේ වෙතත්, අල්ලාහ් මේ සියල්ල දැනටමත් දනී.
4. හෙට කුමක් කරනු ඇත්ද?
අනාගතයේදී මිනිසුන් විසින් කරනු ලබන දේ සඳහා යතුර මෙයයි. මිනිසා තමා වෙනුවෙන් කුමක් කරනු ඇත්දැයි නොදන්නේ නම්, අනෙක් අය කුමක් කරනු ඇත්දැයි ඔහු නොදනී.
"හෙට කුමක් කළ යුතුදැයි මම දනිමි, මම ෆුලාන්ගේ ස්ථානයට යන්නෙමි, නැතහොත් කියවීම හෝ මගේ .ාතීන් බැලීමට යන්නෙමි" යනුවෙන් මිනිසුන් පවසන විට. ඉතින්, සලකා බලන දේමිනිස් සැලැස්ම වෙනස් විය හැක්කේ රෝගාබාධ වැනි මේ දේවල් කිරීමෙන් ඔහු වළක්වන දේවල් ඇති බැවිනි.
5. මරණ ස්ථානය
ඔහු ජීවත් වන ස්ථානයේ හෝ ලෝකයේ වෙනත් රටක වේවා මිනිසා කොතැනක මිය යනු ඇත්දැයි නොදනී. එය ඉස්ලාමීය රටක හෝ අවිශ්වාසවන්ත රටකද? එය ගොඩබිම, සාගරයේ හෝ වාතයේද? මරණයද ඔවුන්ව තෝරාගන්නේ කවදාදැයි මිනිසුන් දන්නේ නැත. ඔහු මිය යන්නේ ලෝකයේ කුමන කොටසදැයි ඔහු දැන සිටියේ නැත, ඔහු එම ස්ථානය සූදානම් කළේය, නමුත් ඔහු කවදා මිය යනු ඇත්දැයි නොදැන සිටියේය. අල්ලාහ් හොඳින්ම දනී.
Loading...
0 回应 "නොපෙනෙන දැනුමට යතුරු පහක්"
Posting Komentar