හිජ්රා, ජීවන රටාව හෝ අවශ්යතා ?
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - හිජ්රා යන වචනය මෑත වසරවල ජනප්රිය වී තිබේ. මුලින් ආගමික සාරධර්මවලට වඩා බොහෝ සෙයින් වෙනස් වන, පසුව දෙවියන් වහන්සේගේ කීකරු සේවකයන් බවට පත්වන පෞරුෂත්වයන් මත එය බොහෝ විට සම්බන්ධ වේ. හිජ්රා සංසිද්ධිය එක් කොටසක සිට තවත් කොටසකට අඛණ්ඩව පැතිරෙයි.
ඔහු මුලින් කැම්පස්හි ක්රියාකාරීන් විසින් ආරම්භ කරන විට, ක්රමයෙන් රළ තරුණ තරුණියන්ට, කාර්යාලීය පුද්ගලයින්ට, පාසල් ළමයින්ට ආචාර කළේය. සංක්රමණයේ ආත්මය වන එක් ආත්මයකින් විවිධ නම් වලින් විවිධ ස්ථානවල ඉස්ලාමීය අධ්යයනයන් වැඩි වැඩියෙන් හතු පිපීම. මිතුරන් හිජ්රා ටැග්ලයින්, හිජ්රා ප්රජාව, # යූක් හිජ්රා සහ හැෂ් ටැගය වැඩි වැඩියෙන් සොයා ගැනීම පුදුමයක් නොවේ. කෘත ෆුල් විය යුතු හා එකට දිරිමත් කළ යුතු ප්රපංචයකි.
මෙම හිජ්රා සංසිද්ධිය විවේචනය කළ එක් කථිකාචාර්යවරයකුගේ වීඩියෝවක් කලකට පෙර සංසරණය වූ විට සිත්ගන්නා කරුණකි. ඔහුට අනුව, උණ රෝගයෙන් පෙළෙන පුද්ගලයින්ගෙන් ප්රතිලාභ ලබා ගැනීමට කැමති ඇතැම් පාර්ශ්වයන් සිටිති. ඔහුට අනුව, "හිජ්රා සහතිකය" නිශ්චිත මිල ගණන් යටතේ විකුණන බොහෝ අධ්යයන සහ සංසද, පැමිණ සිටින අයට ලැබෙන ප්රතිලාභ පිළිබඳව සංසදවලින් නිශ්චය කළ නොහැකි වුවද. එබැවින් ඔහුට අනුව මුස්ලිම්වරු මෙම සංක්රමණික සංසිද්ධිය ගැන ඕනෑවට වඩා නොසිතිය යුතුය. ඒ වෙනුවට ගලක් පිටුපස ඉස්සන් සිටින බැවින් ඔවුන් ප්රවේශම් විය යුතුය.
හිජ්රා යනු කුමක්ද?
හිජ්රා යන වචනය අරාබි භාෂාවෙන් අවශෝෂණය වන අතර එයින් අදහස් කරන්නේ චලනය හෝ මාරු කිරීමයි. ගැටළුව වන්නේ, කුමන ආකාරයේ විස්ථාපනයක් අපේක්ෂා කරන්නේද? භාෂා පැත්තෙන් පමණක් සමාලෝචනය කරන්නේ නම්, සංක්රමණය යනු හුදෙක් යමක් සිට වෙනත් දෙයකට මාරුවීම හෝ වෙනත් දෙයකට යමක් තැබීම ය. නිදසුනක් වශයෙන්, ඒ සිට නගර බී දක්වා වාසස්ථානය වෙනස් කරන පුද්ගලයෙකු දැනටමත් සංක්රමණය වන බව පවසා ඇත. නමුත් හිජ්රා යන්නෙහි තේරුම එතරම් පටු නොවේ. සයාරි යන්නෙන් හිජ්රා යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ යහපත සෙවීම, ආදරය කිරීම සහ යහපත ලබා ගැනීම සඳහා නපුරෙන් ඉවත්ව යාම හෝ ඉවත්ව යාමයි (ඉබුන් රාජාබ් අල් හන්බාලි, ෆතුල් බාරි හි). එබැවින් තවදුරටත් විස්තර කළහොත් හිජ්රා හි විෂය පථය හා සාකච්ඡාව වඩාත් පුළුල් වනු ඇත.
ඉහත අර්ථ දැක්වීම වෙත ආපසු යන විට, විශේෂයෙන් ඉන්දුනීසියාවේ මුස්ලිම් ලෝකය පීඩාවට පත් කළ හිජ්රා සංසිද්ධිය නිසැකවම දෙවන අර්ථ දැක්වීමට ඇතුළත් කර ඇත. එය වඩා හොඳ වෙනසක්. අවාසනාවකට මෙන්, බොහෝ පාර්ශවයන් ඔවුන්ගේ සංක්රමණය යම් යම් කාරණා වලට සීමා කරයි. නිදසුනක් වශයෙන්, ඇඳුම් පමණක් සංක්රමණය කරන, හෝ ආහාර රටාවන් පමණක් සංක්රමණය කරන, හෝ මුලින් ම කොල්ලකරුවෙකු වූ දෙයින් කිසිවක් නිෂ් .ල නොවූ අය ද සිටිති. ඒ හැර ඔවුන් තවමත් උදාසීන වන අතර පැරණි පුරුදු සමඟ ජීවත් වේ. ඒක වැරදිද? මුළුමනින්ම නොවේ, නමුත් මෙම පුද්ගලයින් කෆාහි සංක්රමණය වී නොමැති බව පැවසිය හැකිය.
මුස්ලිම්වරයෙකු ලෙස රසූල්ලාහ් එස්.ඒ.ඩබ්ලිව් යනු එකම උස්වා හසානා ය. ඔහුගේ මිෂනාරි ගමනේ වසර 23 ක කාලය තුළ විවිධ පොත් සිරා මක්කම නගරයේ සිට මදීනා දක්වා ඔහුගේ හිජ්රා ගමන වත් කළේය. හිජ්රාහි අල්ලාහ්ගේ දූතයා ජීවත් වූයේ හුදෙක් ජීවත් වීමට පමණක්ද? නැතහොත් ඔහුගේ හිජ්රාහි තවත් පැතිකඩක් තිබේද, ඔහුට සහ ඔහුගේ මිතුරන්ට මුජජිරින් කවයන්ගෙන් සාමය ලැබේද?
හිජ්රා අලා රසලුල්ලා
නබිතුමාගේ සංක්රමණය සිදුවූයේ නබිතුමාගේ 13 වන වර්ෂයේදීය. ඔහු මකා අල් මුකරෝමාහි සහචරයින් සමඟ ඔහුගේ ශක්තිය, මනස, ධනය, ආත්මය සහ ජීවිතය පවා ඉවතට ඇද දැමූ ඩාවා අරගලයකින් පසුවය. මෙය සිදු වූයේ අල්ලාහ්ගේ දූතයා සහ සහචරයින්ට එරෙහිව කුරෙයිෂ් නොඇදහිලිවන්තයන්ට වඩ වඩාත් අයහපත් ලෙස සැලකීමෙන් පසුවය. ඔවුන් ඉදිරිපත් කළ මුස්ලිම් මෙහෙවර දේශනා කිරීමට ප්රතිචාර වශයෙන්. වාචික හා ශාරීරික වධහිංසා පැමිණවීම, ආදරණීයයන් සහ පවුලේ අයගෙන් වෙන්වීම, වසර 3 ක් වර්ජනය කිරීම පවා අත්විඳ ඇත.
ඉස්ලාමයේ මහිමයේ ආලෝකයට ඔවුන්ගේ මනස හා හදවත් ප්රතිශක්තීකරනය වන පරිදි මක්කම වැසියන්ගේ අම්මාවරුන් සමඟ වඩ වඩාත් දුෂ්කර දේශනා කොන්දේසි හේතුවෙන් අවසානයේ හිජ්රාහි පිළිවෙල පහළ විය. හිජ්රා යාත්රිබ් නම් ප්රදේශයකට යන අතර එය නබිතුමාගේ ඩාවා පිළිගැනීමට, සහාය දීමට සහ ආරක්ෂා කිරීමට සුදානම් වන අතර එමඟින් ඉස්ලාමීය ඩාවා සහ උන්වහන්සේගේ ෂරියා බලාත්මක කිරීම මුළුමනින්ම අවබෝධ කර ගත හැකිය.
නබිතුමාගේ සංක්රමණයේදී සැලකිල්ලට ගත යුතු එක් කරුණක් නම්, ඔහු හුදෙක් වාසස්ථානය හෝ දේශනා ස්ථානය පදිංචියට නොගිය බවය. සමහර විට ප්රේක්ෂක සිරා වෙතින් පැන යන වැදගත් කරුණක් තිබේ, එනම් මක්කම සහ මෙඩිනා අතර වෙනස. හිජ්රාහි සාරය මෙම ගමනේදී සොයාගත හැකිය, අප එකල මක්කම කැත පිරුණු ස්ථානයක් ලෙසත්, මෙඩිනා බොහෝ යහපත්කම්වලින් පිරුණු ස්ථානයක් ලෙසත් ස්ථානගත කළ විට.
එකල මක්කමෙහි නපුර අඩංගු යැයි කියනු ලැබුවේ ඇයි? ඉස්ලාමයේ ප්රචාරය එහි වර්ධනය වීමට නොහැකි වූ නිසා ඉස්ලාමය සමාජයට හැරවීමට බාධා ඇති විය. ඉස්ලාමීය නීතිය ක්රියාත්මක කිරීමේ නොහැකියාව ඔබ දුටුවහොත් වැඩි වැඩියෙන්. හබ්ලුමිනන්නස් වටා ඇති ෂරියා වරුන් පමණක් නොව, චාරිත්රානුකූල නමස්කාරය පමණක් ඉතා සතුරු හා කුරෙයිෂ් නොඇදහිලිවන්තයන් විසින් සීමා කරනු ලැබේ. කොන්දේසි ඉතා බරයිඉස්ලාමයේ දෘෂ්ටි කෝණයෙන් බලන විට.
අනෙක් අතට, මුෂාබ් බින් උමෙයාර් රාගේ සාර්ථකත්වයේ ප්රති as ලයක් ලෙස එවකට මෙඩිනා ප්රබල විය. මෙම ශුද්ධ නගරය නබිතුමාගේ පණිවිඩය පිළිගැනීමට 100% ක් සූදානම්, දෙවියන්ගේ ආගම ආරක්ෂා කිරීම වෙනුවෙන් සටන් කිරීමට පවා සූදානම්ය. ඉස්ලාමීය නීතියෙන් ඔවුන්ගේ ජීවිත මෙහෙයවීමට සහ කළමනාකරණය කිරීමට අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන්ගේ ආශිර්වාදය පවා ඔවුන්ට ඇතුළත් විය. මක්කමෙහි ඇති දෙයට ප්රතිවිරුද්ධ තත්වය කුමක්ද? නබිතුමාගේ එක් හදීසයක සඳහන් වන පරිදි: මෙඩිනා යනු අපිරිසිදු දූවිලි පිරිසිදු කර ඔහුගේ යහපත් (එච්.ආර්. බුහාරි) දීප්තිමත් කළ හැකි උදුනක් (කම්මල්කරුවෙකු) වැනි ය.
අද හිජ්රා
මක්කම අවධියේදී අපොස්තුළු තුමන්ගේ ප්රචාරයේ කටුක කොන්දේසි මෙම යුගයේ දේශනා කිරීමට බොහෝ දුරට සමාන විය හැකිය. ඉස්ලාමීය මතය මාරාන්තික වෛරසයක් ලෙස සලකනු ලබන අතර එය තුරන් කළ යුතුය. ගැලවුම්කරුවන් පවා බන්ධනාගාර පුටුවෙන් බේරුණේ නැත. ඔහුගේ චරිතය වෙත ාතනය කිරීමට සුදුසු රැඩිකල්වාදියෙකු ලෙස ලේබල් කර වාචිකව හා ලිඛිතව ක්රියාත්මක කරන ලද අතර ඔවුන්ගෙන් සමහරක් පවා හෝටල් ප්රොඩෝ හි පදිංචිකරුවන් බවට පත්විය. සෑම දෙයක්ම සිදු වූයේ බලයේ සිටින අයගේ අවශ්යතා කඩාකප්පල් කිරීම නිසා ය. එවකට ජාහිලි කුෆ්ර් ක්රමයට පහර දුන් නබිතුමාගේ ප්රචාරය හේතුවෙන් ඔහුගේ සිංහාසනය ගසාගෙන ගිය මහා කුරෙයිෂ් මෙන්.
ඉන්දුනීසියාව සහ අද ලෝකය හරියටම මක්කම අපොස්තුළුවරුන්ගේ පූර්ව සංක්රමණයට සමාන බව පැවසිය හැකිය. මුස්ලිම්වරයෙකුට ඇති නරකම කොන්දේසි වන්නේ ඉස්ලාමීය නීතිය බලාත්මක නොකිරීමයි. පුද්ගල සංක්රමණික පුද්ගලයාගේ මට්ටමින් පමණක් නොව, සමාජයේ සහ රාජ්යයේ ද සැබෑ සංක්රමණය සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා අපගේ ආදරණීය රට පුරා අඛණ්ඩව දිරිගැන්වෙන සංක්රමණයක් සඳහා කැඳවීමක් තිබිය යුතුය. එසේම එය ජීවන රටාවක් ලෙස හිජ්රා යන්නෙහි අර්ථය පටු නොකරයි, නමුත් එය වගකීමක් මෙන්ම අවශ්යතාවයක් බවට පත්වේ.
අල්ලාහ්ගේ දූතයා සහ සහචරයින් තමන්ගේ යහපත තමන්ටම පමණක් ඉටු කර නොගත් අතර, එක සිතිවිල්ලක්, හැඟීම් සහ රීති ඇති ඉස්ලාමීය සමාජයක් සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා දිගින් දිගටම දේශනා කරමින් බැරෑරුම් ලෙස උත්සාහ කළහ. එබැවින් ඔහුගේ සියලු සුන්නාවන් අවබෝධ කර ගැනීමට අපට අවශ්ය වූ විට, මේ අවස්ථාවේ දී අප බැරෑරුම් ලෙස උත්සාහ කළ යුතු එක් දෙයක් නම් ඉස්ලාමයේ සියලු යහපත්කම් කරා අවසාන සංක්රමණය වීමයි. වෙහෙස නොබලා දේශනා කිරීම, ඉස්ලාම් කෆා භාවිතයෙන් රහ්මාතන් ලිල් ඇලමින් ලබා ගැනීමේ හදිසි අවශ්යතාව ජනතාව දැනුවත් කිරීම.
ඔහු ඉස්ලාමීය ෂරියා ක්රියාත්මක කරන ආයතනයක් වන ඩව්ලා ඉස්ලාම් මදීනා නමින් සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා බොහෝ දේ පරිත්යාග කළ අල්ලාහ්ගේ දූතයා විය. එබැවින් ඔහුගේ අනුගාමිකයන් වන අපි ඔහුගේ බිස්යාරා වන කිලාෆා ‘අලා මින්හාජි අන්-නුබුවා’ ලබා ගැනීම සඳහා සටන් කිරීමට හා කැපකිරීමට සූදානම් විය යුතුය. එමඟින් එය යළිත් මුස්ලිම් ලෝකයේ කොයිරු උම්මා ලෙස නම් කරනු ලැබේ.
ඔහු මුලින් කැම්පස්හි ක්රියාකාරීන් විසින් ආරම්භ කරන විට, ක්රමයෙන් රළ තරුණ තරුණියන්ට, කාර්යාලීය පුද්ගලයින්ට, පාසල් ළමයින්ට ආචාර කළේය. සංක්රමණයේ ආත්මය වන එක් ආත්මයකින් විවිධ නම් වලින් විවිධ ස්ථානවල ඉස්ලාමීය අධ්යයනයන් වැඩි වැඩියෙන් හතු පිපීම. මිතුරන් හිජ්රා ටැග්ලයින්, හිජ්රා ප්රජාව, # යූක් හිජ්රා සහ හැෂ් ටැගය වැඩි වැඩියෙන් සොයා ගැනීම පුදුමයක් නොවේ. කෘත ෆුල් විය යුතු හා එකට දිරිමත් කළ යුතු ප්රපංචයකි.
මෙම හිජ්රා සංසිද්ධිය විවේචනය කළ එක් කථිකාචාර්යවරයකුගේ වීඩියෝවක් කලකට පෙර සංසරණය වූ විට සිත්ගන්නා කරුණකි. ඔහුට අනුව, උණ රෝගයෙන් පෙළෙන පුද්ගලයින්ගෙන් ප්රතිලාභ ලබා ගැනීමට කැමති ඇතැම් පාර්ශ්වයන් සිටිති. ඔහුට අනුව, "හිජ්රා සහතිකය" නිශ්චිත මිල ගණන් යටතේ විකුණන බොහෝ අධ්යයන සහ සංසද, පැමිණ සිටින අයට ලැබෙන ප්රතිලාභ පිළිබඳව සංසදවලින් නිශ්චය කළ නොහැකි වුවද. එබැවින් ඔහුට අනුව මුස්ලිම්වරු මෙම සංක්රමණික සංසිද්ධිය ගැන ඕනෑවට වඩා නොසිතිය යුතුය. ඒ වෙනුවට ගලක් පිටුපස ඉස්සන් සිටින බැවින් ඔවුන් ප්රවේශම් විය යුතුය.
හිජ්රා යනු කුමක්ද?
හිජ්රා යන වචනය අරාබි භාෂාවෙන් අවශෝෂණය වන අතර එයින් අදහස් කරන්නේ චලනය හෝ මාරු කිරීමයි. ගැටළුව වන්නේ, කුමන ආකාරයේ විස්ථාපනයක් අපේක්ෂා කරන්නේද? භාෂා පැත්තෙන් පමණක් සමාලෝචනය කරන්නේ නම්, සංක්රමණය යනු හුදෙක් යමක් සිට වෙනත් දෙයකට මාරුවීම හෝ වෙනත් දෙයකට යමක් තැබීම ය. නිදසුනක් වශයෙන්, ඒ සිට නගර බී දක්වා වාසස්ථානය වෙනස් කරන පුද්ගලයෙකු දැනටමත් සංක්රමණය වන බව පවසා ඇත. නමුත් හිජ්රා යන්නෙහි තේරුම එතරම් පටු නොවේ. සයාරි යන්නෙන් හිජ්රා යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ යහපත සෙවීම, ආදරය කිරීම සහ යහපත ලබා ගැනීම සඳහා නපුරෙන් ඉවත්ව යාම හෝ ඉවත්ව යාමයි (ඉබුන් රාජාබ් අල් හන්බාලි, ෆතුල් බාරි හි). එබැවින් තවදුරටත් විස්තර කළහොත් හිජ්රා හි විෂය පථය හා සාකච්ඡාව වඩාත් පුළුල් වනු ඇත.
ඉහත අර්ථ දැක්වීම වෙත ආපසු යන විට, විශේෂයෙන් ඉන්දුනීසියාවේ මුස්ලිම් ලෝකය පීඩාවට පත් කළ හිජ්රා සංසිද්ධිය නිසැකවම දෙවන අර්ථ දැක්වීමට ඇතුළත් කර ඇත. එය වඩා හොඳ වෙනසක්. අවාසනාවකට මෙන්, බොහෝ පාර්ශවයන් ඔවුන්ගේ සංක්රමණය යම් යම් කාරණා වලට සීමා කරයි. නිදසුනක් වශයෙන්, ඇඳුම් පමණක් සංක්රමණය කරන, හෝ ආහාර රටාවන් පමණක් සංක්රමණය කරන, හෝ මුලින් ම කොල්ලකරුවෙකු වූ දෙයින් කිසිවක් නිෂ් .ල නොවූ අය ද සිටිති. ඒ හැර ඔවුන් තවමත් උදාසීන වන අතර පැරණි පුරුදු සමඟ ජීවත් වේ. ඒක වැරදිද? මුළුමනින්ම නොවේ, නමුත් මෙම පුද්ගලයින් කෆාහි සංක්රමණය වී නොමැති බව පැවසිය හැකිය.
මුස්ලිම්වරයෙකු ලෙස රසූල්ලාහ් එස්.ඒ.ඩබ්ලිව් යනු එකම උස්වා හසානා ය. ඔහුගේ මිෂනාරි ගමනේ වසර 23 ක කාලය තුළ විවිධ පොත් සිරා මක්කම නගරයේ සිට මදීනා දක්වා ඔහුගේ හිජ්රා ගමන වත් කළේය. හිජ්රාහි අල්ලාහ්ගේ දූතයා ජීවත් වූයේ හුදෙක් ජීවත් වීමට පමණක්ද? නැතහොත් ඔහුගේ හිජ්රාහි තවත් පැතිකඩක් තිබේද, ඔහුට සහ ඔහුගේ මිතුරන්ට මුජජිරින් කවයන්ගෙන් සාමය ලැබේද?
හිජ්රා අලා රසලුල්ලා
නබිතුමාගේ සංක්රමණය සිදුවූයේ නබිතුමාගේ 13 වන වර්ෂයේදීය. ඔහු මකා අල් මුකරෝමාහි සහචරයින් සමඟ ඔහුගේ ශක්තිය, මනස, ධනය, ආත්මය සහ ජීවිතය පවා ඉවතට ඇද දැමූ ඩාවා අරගලයකින් පසුවය. මෙය සිදු වූයේ අල්ලාහ්ගේ දූතයා සහ සහචරයින්ට එරෙහිව කුරෙයිෂ් නොඇදහිලිවන්තයන්ට වඩ වඩාත් අයහපත් ලෙස සැලකීමෙන් පසුවය. ඔවුන් ඉදිරිපත් කළ මුස්ලිම් මෙහෙවර දේශනා කිරීමට ප්රතිචාර වශයෙන්. වාචික හා ශාරීරික වධහිංසා පැමිණවීම, ආදරණීයයන් සහ පවුලේ අයගෙන් වෙන්වීම, වසර 3 ක් වර්ජනය කිරීම පවා අත්විඳ ඇත.
ඉස්ලාමයේ මහිමයේ ආලෝකයට ඔවුන්ගේ මනස හා හදවත් ප්රතිශක්තීකරනය වන පරිදි මක්කම වැසියන්ගේ අම්මාවරුන් සමඟ වඩ වඩාත් දුෂ්කර දේශනා කොන්දේසි හේතුවෙන් අවසානයේ හිජ්රාහි පිළිවෙල පහළ විය. හිජ්රා යාත්රිබ් නම් ප්රදේශයකට යන අතර එය නබිතුමාගේ ඩාවා පිළිගැනීමට, සහාය දීමට සහ ආරක්ෂා කිරීමට සුදානම් වන අතර එමඟින් ඉස්ලාමීය ඩාවා සහ උන්වහන්සේගේ ෂරියා බලාත්මක කිරීම මුළුමනින්ම අවබෝධ කර ගත හැකිය.
නබිතුමාගේ සංක්රමණයේදී සැලකිල්ලට ගත යුතු එක් කරුණක් නම්, ඔහු හුදෙක් වාසස්ථානය හෝ දේශනා ස්ථානය පදිංචියට නොගිය බවය. සමහර විට ප්රේක්ෂක සිරා වෙතින් පැන යන වැදගත් කරුණක් තිබේ, එනම් මක්කම සහ මෙඩිනා අතර වෙනස. හිජ්රාහි සාරය මෙම ගමනේදී සොයාගත හැකිය, අප එකල මක්කම කැත පිරුණු ස්ථානයක් ලෙසත්, මෙඩිනා බොහෝ යහපත්කම්වලින් පිරුණු ස්ථානයක් ලෙසත් ස්ථානගත කළ විට.
එකල මක්කමෙහි නපුර අඩංගු යැයි කියනු ලැබුවේ ඇයි? ඉස්ලාමයේ ප්රචාරය එහි වර්ධනය වීමට නොහැකි වූ නිසා ඉස්ලාමය සමාජයට හැරවීමට බාධා ඇති විය. ඉස්ලාමීය නීතිය ක්රියාත්මක කිරීමේ නොහැකියාව ඔබ දුටුවහොත් වැඩි වැඩියෙන්. හබ්ලුමිනන්නස් වටා ඇති ෂරියා වරුන් පමණක් නොව, චාරිත්රානුකූල නමස්කාරය පමණක් ඉතා සතුරු හා කුරෙයිෂ් නොඇදහිලිවන්තයන් විසින් සීමා කරනු ලැබේ. කොන්දේසි ඉතා බරයිඉස්ලාමයේ දෘෂ්ටි කෝණයෙන් බලන විට.
අනෙක් අතට, මුෂාබ් බින් උමෙයාර් රාගේ සාර්ථකත්වයේ ප්රති as ලයක් ලෙස එවකට මෙඩිනා ප්රබල විය. මෙම ශුද්ධ නගරය නබිතුමාගේ පණිවිඩය පිළිගැනීමට 100% ක් සූදානම්, දෙවියන්ගේ ආගම ආරක්ෂා කිරීම වෙනුවෙන් සටන් කිරීමට පවා සූදානම්ය. ඉස්ලාමීය නීතියෙන් ඔවුන්ගේ ජීවිත මෙහෙයවීමට සහ කළමනාකරණය කිරීමට අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන්ගේ ආශිර්වාදය පවා ඔවුන්ට ඇතුළත් විය. මක්කමෙහි ඇති දෙයට ප්රතිවිරුද්ධ තත්වය කුමක්ද? නබිතුමාගේ එක් හදීසයක සඳහන් වන පරිදි: මෙඩිනා යනු අපිරිසිදු දූවිලි පිරිසිදු කර ඔහුගේ යහපත් (එච්.ආර්. බුහාරි) දීප්තිමත් කළ හැකි උදුනක් (කම්මල්කරුවෙකු) වැනි ය.
අද හිජ්රා
මක්කම අවධියේදී අපොස්තුළු තුමන්ගේ ප්රචාරයේ කටුක කොන්දේසි මෙම යුගයේ දේශනා කිරීමට බොහෝ දුරට සමාන විය හැකිය. ඉස්ලාමීය මතය මාරාන්තික වෛරසයක් ලෙස සලකනු ලබන අතර එය තුරන් කළ යුතුය. ගැලවුම්කරුවන් පවා බන්ධනාගාර පුටුවෙන් බේරුණේ නැත. ඔහුගේ චරිතය වෙත ාතනය කිරීමට සුදුසු රැඩිකල්වාදියෙකු ලෙස ලේබල් කර වාචිකව හා ලිඛිතව ක්රියාත්මක කරන ලද අතර ඔවුන්ගෙන් සමහරක් පවා හෝටල් ප්රොඩෝ හි පදිංචිකරුවන් බවට පත්විය. සෑම දෙයක්ම සිදු වූයේ බලයේ සිටින අයගේ අවශ්යතා කඩාකප්පල් කිරීම නිසා ය. එවකට ජාහිලි කුෆ්ර් ක්රමයට පහර දුන් නබිතුමාගේ ප්රචාරය හේතුවෙන් ඔහුගේ සිංහාසනය ගසාගෙන ගිය මහා කුරෙයිෂ් මෙන්.
ඉන්දුනීසියාව සහ අද ලෝකය හරියටම මක්කම අපොස්තුළුවරුන්ගේ පූර්ව සංක්රමණයට සමාන බව පැවසිය හැකිය. මුස්ලිම්වරයෙකුට ඇති නරකම කොන්දේසි වන්නේ ඉස්ලාමීය නීතිය බලාත්මක නොකිරීමයි. පුද්ගල සංක්රමණික පුද්ගලයාගේ මට්ටමින් පමණක් නොව, සමාජයේ සහ රාජ්යයේ ද සැබෑ සංක්රමණය සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා අපගේ ආදරණීය රට පුරා අඛණ්ඩව දිරිගැන්වෙන සංක්රමණයක් සඳහා කැඳවීමක් තිබිය යුතුය. එසේම එය ජීවන රටාවක් ලෙස හිජ්රා යන්නෙහි අර්ථය පටු නොකරයි, නමුත් එය වගකීමක් මෙන්ම අවශ්යතාවයක් බවට පත්වේ.
අල්ලාහ්ගේ දූතයා සහ සහචරයින් තමන්ගේ යහපත තමන්ටම පමණක් ඉටු කර නොගත් අතර, එක සිතිවිල්ලක්, හැඟීම් සහ රීති ඇති ඉස්ලාමීය සමාජයක් සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා දිගින් දිගටම දේශනා කරමින් බැරෑරුම් ලෙස උත්සාහ කළහ. එබැවින් ඔහුගේ සියලු සුන්නාවන් අවබෝධ කර ගැනීමට අපට අවශ්ය වූ විට, මේ අවස්ථාවේ දී අප බැරෑරුම් ලෙස උත්සාහ කළ යුතු එක් දෙයක් නම් ඉස්ලාමයේ සියලු යහපත්කම් කරා අවසාන සංක්රමණය වීමයි. වෙහෙස නොබලා දේශනා කිරීම, ඉස්ලාම් කෆා භාවිතයෙන් රහ්මාතන් ලිල් ඇලමින් ලබා ගැනීමේ හදිසි අවශ්යතාව ජනතාව දැනුවත් කිරීම.
ඔහු ඉස්ලාමීය ෂරියා ක්රියාත්මක කරන ආයතනයක් වන ඩව්ලා ඉස්ලාම් මදීනා නමින් සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා බොහෝ දේ පරිත්යාග කළ අල්ලාහ්ගේ දූතයා විය. එබැවින් ඔහුගේ අනුගාමිකයන් වන අපි ඔහුගේ බිස්යාරා වන කිලාෆා ‘අලා මින්හාජි අන්-නුබුවා’ ලබා ගැනීම සඳහා සටන් කිරීමට හා කැපකිරීමට සූදානම් විය යුතුය. එමඟින් එය යළිත් මුස්ලිම් ලෝකයේ කොයිරු උම්මා ලෙස නම් කරනු ලැබේ.
Loading...
0 回应 "හිජ්රා, ජීවන රටාව හෝ අවශ්යතා ?"
Posting Komentar