ෂියා රැඩිකල් ඉගැන්වීම් ?
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - කාලිෆ් අලි බින් අබි තාලිබ් රා මිනීමැරුම ාතනය කිරීම සහ කර්බාල කාන්තාරයේ හුසේන් බින් අලි බින් අබි තාලිබ්ගේ පවුල ගිහ්ටර් ාතනය කිරීම යන දෙකම වැගිරවූ රුධිරයෙන් උපත ලද ඉගැන්වීමක් ලෙස ෂියාවරු රැඩිකල් ඉගැන්වීම්වල ස්වභාවය ගෙන ගියහ.
තියුණු ආයුධයකින් ස්වයං-තුවාල කිරීමේ "තත්බීර්" චාරිත්රය බීජයයි. කුඩා දරුවෙකුට පවා ඔහුගේ හිසෙහි ලේ වැකි කැපීමක් තිබේ. චාරිත්රය අමුතු නමුත් ගෞරවය, පරිත්යාගය සහ පළිගැනීම පිළිබඳ විශ්වාසයක් බවට පත්වේ.
රැඩිකල්වාදයේ මානයන් හතරක් ෂියා ඉගැන්වීම්වල අඩංගු වේ, එනම්:
පළමුව, කථාවේ රැඩිකල්වාදය. රොසුල්ලාල්ලා එස්.ඒ.ඩබ්ලිව්ගේ බිරිඳගේ බිරිඳට මෙන්ම අබුබකර් ෂිඩික් සහ උමාර් ඉබ්නුල් ඛාටාබ්ගේ ප්රධාන මිතුරන්ට ශාප කිරීම, අපහාස කිරීම සහ හෙළා දැකීම. නබි (සල්) තුමාණන්ගේ ආදරණීයයන්ට ෂියා මුඛය තියුණු ලෙස අපහාස කරයි.
දෙවනුව, ලිංගික රැඩිකල්වාදය. මුතහ් හරහා විරුද්ධ ලිංගයේ බොහෝ සාමාජිකයන් සමඟ විනෝද වීමට ඉඩ දෙන්න. කාල ගිවිසුමක් පවතින තාක් කල්. කාමමිථ්යාචාරය නීතිගත කිරීම මෙයයි. අයතුල්ලා කොමේනි ළදරුවන් සමඟ මුටාට ඉඩ දෙයි. විවාහක අය පවා හරි.
තෙවනුව, භෞතික රැඩිකල්වාදය, එය අන් අයට හිංසා කිරීමේ ප්රාග්ධනය වන ස්වයං-තුවාලයකි. නවාෂිබ් අහ්ලස් සුන්නා රුධිරයෙන් හලාල් ය. තක්ෆිරි ලේ වැගිරීම් සමඟ ඉදිරියට යයි.
හතරවනුව, දෘෂ්ටිවාදාත්මක රැඩිකල්වාදය. ඉමාමාත්ගේ දෘෂ්ටිවාදාත්මක විශ්වාසයන් ප්රතික්ෂේප නොකළ යුතුය. ඕනෑම දෘෂ්ටිවාදයක් ආදේශ කිරීමට සටන් කිරීමට ආත්මය. ඉමාමාත්ගේ දෘෂ්ටිවාදය රැඩිකල් දෘෂ්ටිවාදයක් වන හෙයින් “ඉමාමාත්” ෂියා ආගමේ කුළුණක් බවට පත්වන අතර ඒ සඳහා සටන් කළ යුතුය.
ෂියා ආගමේ වර්ධනයට අවස්ථාව ලබා දෙන ඕනෑම ඉස්ලාමීය ලෝකයක, ඉක්මනින් හෝ පසුව එය මෙම ෂියා රැඩිකල්වාදයේ සාක්ෂි වෙත පැමිණෙනු ඇත. ගැටුම් හා යුද්ධය. සිරියාව, ඉරාකය, යේමනය, ලෙබනනය සහ වෙනත් රටවල් ඊට උදාහරණ වේ. මෙම අනතුර මැලේසියාව සහ බ එය නායි ෂියා ඉගැන්වීම් සංවර්ධනය කිරීම තහනම් කිරීමට හේතු වී තිබේ.
ඉන්දුනීසියාවේ ෂියා යනු ත්රස්තවාදයේ හා රැඩිකල්වාදී ව්යාපාරයේ පදනමයි. ඉරාන විප්ලවයෙන් පසු 80 දශකයේ දී විප්ලවයේ අපනයනය ඉන්දුනීසියානු රාජ්යයට යොමු විය. බොරෝබුදූර් පන්සලට බෝම්බ හෙලීම, යෞවන බස් රථය පුපුරා යාම සහ නැගෙනහිර ජාවා හි බයිබල් සෙමිනියරයට බෝම්බ හෙලීම හරහා ෂියා රැඩිකල්වාදය දෙදරුම් කයි. ප්රධාන චරිතය වන්නේ කොම් ඉරානයේ ආදි ශිෂ්ය ඊබ්රාහිම් ජාවඩ් ය. බැන්ගිල්හි යාපි ඉස්ලාමීය බෝඩිම පාසල ෂියාවරුන්ගේ මධ්යස්ථානයයි.
ජකර්තාහි ඉරාන තානාපති කාර්යාලයේ අන්තර්ජාතික ක්රිකට් කවුන්සිලය විසින් සම්බන්ධීකරණය කරන ලද ඉන්දුනීසියානු බැතිමතුන් ඇසුරු කරන්නේ බයිට් බයිතුල් විසිනි සහ අහ්හුල් ඇමක්ඉන්දුනීසියාව සංවිධාන හරහා දැන් ෂියා වර්ධනය වෙමින් පවතී. සංවර්ධන තනතුරු ඉන්දුනීසියාව පුරා ව්යාප්ත වී ඇත.
දැන් රැඩිකල්වාදයේ දියුණුව ගැන සොයා බැලීමටත්, පුරවැසියන් නිරාවරණය වීම වැළැක්වීමටත්, අනාගතයේ ගැටුම් වළක්වා ගැනීමටත් අවශ්ය නම්, රජය මෙම භයානක ව්යාපාරය කෙරෙහි අවධානය යොමු කළ යුතුය. ජනතාවගේ ආගමික විශ්වාසයට හානියක් වන අතර ඉන්දුනීසියාවේ ඒකීය ජනරජයට අනතුරක් වේ. කොමියුනිස්ට්වාදය සමඟ මුටාටිස් විකෘති. ෂියාවරු සහ කොමියුනිස්ට්වාදීන් නිවුන් සහෝදරයන් හා සමාන ය. හුරුබුහුටි ලෙස මවා පෑමට දක්ෂ හා දක්ෂය.
ෂියා යනු අධ්යාත්මික කටයුතුවල සැඟවී සිටින දේශපාලන ව්යාපාරයන් ය. ඉමාමාත් ඉහළට ඔසවා තැබීම අරගලයේ අවසාන පරමාර්ථයයි. හැකි ඉක්මනින් අපේක්ෂා කළ යුතුය, එසේ නොවේ නම් අපි පසුව කනගාටු වෙමු. ෂියා යනු සැබෑ රැඩිකල්වාදයයි.
තියුණු ආයුධයකින් ස්වයං-තුවාල කිරීමේ "තත්බීර්" චාරිත්රය බීජයයි. කුඩා දරුවෙකුට පවා ඔහුගේ හිසෙහි ලේ වැකි කැපීමක් තිබේ. චාරිත්රය අමුතු නමුත් ගෞරවය, පරිත්යාගය සහ පළිගැනීම පිළිබඳ විශ්වාසයක් බවට පත්වේ.
රැඩිකල්වාදයේ මානයන් හතරක් ෂියා ඉගැන්වීම්වල අඩංගු වේ, එනම්:
පළමුව, කථාවේ රැඩිකල්වාදය. රොසුල්ලාල්ලා එස්.ඒ.ඩබ්ලිව්ගේ බිරිඳගේ බිරිඳට මෙන්ම අබුබකර් ෂිඩික් සහ උමාර් ඉබ්නුල් ඛාටාබ්ගේ ප්රධාන මිතුරන්ට ශාප කිරීම, අපහාස කිරීම සහ හෙළා දැකීම. නබි (සල්) තුමාණන්ගේ ආදරණීයයන්ට ෂියා මුඛය තියුණු ලෙස අපහාස කරයි.
දෙවනුව, ලිංගික රැඩිකල්වාදය. මුතහ් හරහා විරුද්ධ ලිංගයේ බොහෝ සාමාජිකයන් සමඟ විනෝද වීමට ඉඩ දෙන්න. කාල ගිවිසුමක් පවතින තාක් කල්. කාමමිථ්යාචාරය නීතිගත කිරීම මෙයයි. අයතුල්ලා කොමේනි ළදරුවන් සමඟ මුටාට ඉඩ දෙයි. විවාහක අය පවා හරි.
තෙවනුව, භෞතික රැඩිකල්වාදය, එය අන් අයට හිංසා කිරීමේ ප්රාග්ධනය වන ස්වයං-තුවාලයකි. නවාෂිබ් අහ්ලස් සුන්නා රුධිරයෙන් හලාල් ය. තක්ෆිරි ලේ වැගිරීම් සමඟ ඉදිරියට යයි.
හතරවනුව, දෘෂ්ටිවාදාත්මක රැඩිකල්වාදය. ඉමාමාත්ගේ දෘෂ්ටිවාදාත්මක විශ්වාසයන් ප්රතික්ෂේප නොකළ යුතුය. ඕනෑම දෘෂ්ටිවාදයක් ආදේශ කිරීමට සටන් කිරීමට ආත්මය. ඉමාමාත්ගේ දෘෂ්ටිවාදය රැඩිකල් දෘෂ්ටිවාදයක් වන හෙයින් “ඉමාමාත්” ෂියා ආගමේ කුළුණක් බවට පත්වන අතර ඒ සඳහා සටන් කළ යුතුය.
ෂියා ආගමේ වර්ධනයට අවස්ථාව ලබා දෙන ඕනෑම ඉස්ලාමීය ලෝකයක, ඉක්මනින් හෝ පසුව එය මෙම ෂියා රැඩිකල්වාදයේ සාක්ෂි වෙත පැමිණෙනු ඇත. ගැටුම් හා යුද්ධය. සිරියාව, ඉරාකය, යේමනය, ලෙබනනය සහ වෙනත් රටවල් ඊට උදාහරණ වේ. මෙම අනතුර මැලේසියාව සහ බ එය නායි ෂියා ඉගැන්වීම් සංවර්ධනය කිරීම තහනම් කිරීමට හේතු වී තිබේ.
ඉන්දුනීසියාවේ ෂියා යනු ත්රස්තවාදයේ හා රැඩිකල්වාදී ව්යාපාරයේ පදනමයි. ඉරාන විප්ලවයෙන් පසු 80 දශකයේ දී විප්ලවයේ අපනයනය ඉන්දුනීසියානු රාජ්යයට යොමු විය. බොරෝබුදූර් පන්සලට බෝම්බ හෙලීම, යෞවන බස් රථය පුපුරා යාම සහ නැගෙනහිර ජාවා හි බයිබල් සෙමිනියරයට බෝම්බ හෙලීම හරහා ෂියා රැඩිකල්වාදය දෙදරුම් කයි. ප්රධාන චරිතය වන්නේ කොම් ඉරානයේ ආදි ශිෂ්ය ඊබ්රාහිම් ජාවඩ් ය. බැන්ගිල්හි යාපි ඉස්ලාමීය බෝඩිම පාසල ෂියාවරුන්ගේ මධ්යස්ථානයයි.
ජකර්තාහි ඉරාන තානාපති කාර්යාලයේ අන්තර්ජාතික ක්රිකට් කවුන්සිලය විසින් සම්බන්ධීකරණය කරන ලද ඉන්දුනීසියානු බැතිමතුන් ඇසුරු කරන්නේ බයිට් බයිතුල් විසිනි සහ අහ්හුල් ඇමක්ඉන්දුනීසියාව සංවිධාන හරහා දැන් ෂියා වර්ධනය වෙමින් පවතී. සංවර්ධන තනතුරු ඉන්දුනීසියාව පුරා ව්යාප්ත වී ඇත.
දැන් රැඩිකල්වාදයේ දියුණුව ගැන සොයා බැලීමටත්, පුරවැසියන් නිරාවරණය වීම වැළැක්වීමටත්, අනාගතයේ ගැටුම් වළක්වා ගැනීමටත් අවශ්ය නම්, රජය මෙම භයානක ව්යාපාරය කෙරෙහි අවධානය යොමු කළ යුතුය. ජනතාවගේ ආගමික විශ්වාසයට හානියක් වන අතර ඉන්දුනීසියාවේ ඒකීය ජනරජයට අනතුරක් වේ. කොමියුනිස්ට්වාදය සමඟ මුටාටිස් විකෘති. ෂියාවරු සහ කොමියුනිස්ට්වාදීන් නිවුන් සහෝදරයන් හා සමාන ය. හුරුබුහුටි ලෙස මවා පෑමට දක්ෂ හා දක්ෂය.
ෂියා යනු අධ්යාත්මික කටයුතුවල සැඟවී සිටින දේශපාලන ව්යාපාරයන් ය. ඉමාමාත් ඉහළට ඔසවා තැබීම අරගලයේ අවසාන පරමාර්ථයයි. හැකි ඉක්මනින් අපේක්ෂා කළ යුතුය, එසේ නොවේ නම් අපි පසුව කනගාටු වෙමු. ෂියා යනු සැබෑ රැඩිකල්වාදයයි.
Loading...
0 回应 "ෂියා රැඩිකල් ඉගැන්වීම් ?"
Posting Komentar