පරෙස්සම් වන්න, මන්ද මෙය කිරීමෙන් අවබෝධයකින් තොරව අහිමි වන බැවිනි
ඉස්ලාමීය ප්රවෘත්ති, ටැන්ජුන් හි නිම් - හජ්ජතුල් ඉස්ලාම්, ෂෙයික් ඉබ්න් තායිමියා, බතිනියා අනුගාමිකයන් පිරිසක් සමඟ කතා කරමින් සිටි කාලය - මිථ්යාදෘෂ්ටික සුෆි ව්යාපාරයක්.
“ඔබ සතුව ඇත්තේ ඇත්ත වශයෙන්ම ඉබ්නු තයිමියා ද? අපි ඔබ වෙත පැමිණියහොත්, එනම් අහ්ලුස් සුන්නා, අපගේ අධිකාරිය මැකී යනු ඇත, නමුත් අපි ටාටාර් වෙත ගියහොත් - අවිශ්වාසවන්ත මොන්ගෝලියාව - අපගේ අධිකාරිය පෙන්වනු ඇත.
අල් කුර්ආනය කටපාඩම් කරන විශාරදයා, අධිකරණ විද්යාව, හදීස්, විවරණ සහ සාමාන්ය දැනුම පිළිබඳ විද්යාව ප්රගුණ කර ඇති බව දන්නා කරුණකි.
“ඔබ දන්නවාද, ඔබ සහ ටාටාර්වරුන් අතර ඇති උපමාව? අපි සුදු අශ්වයන් වගේ, ඔබ ඉරි සහිත අශ්වයන් වගේ, ටාටාර් කළු අශ්වයන් වගේ. ඉරි සහිත කළු කණ්ඩායමට ගියහොත් එය සුදු පැහැයක් මෙන් වන අතර එය සුදු පැහැය සමඟ එකතු වුවහොත් එය කළු පැහැයක් ගනී. ඔබට තවමත් කුඩා ආලෝකයක් ඇත. ඔබ අප වෙත පැමිණියහොත් - විශාලතම ආලෝකය සහ සුන්නාව ඇති මිනිසුන් - එවිට ඔබට අන්ධකාරය සහ කළු පැහැය පෙනෙනු ඇත. අප සහ ඔබ, අප සහ ටාටාර්වරුන් අතර සංසන්දනය එයයි. ” (නොඇදහිලිවන්තයන්ගේ පන්තිය, ලා ටාසාන් හි ආචාර්ය ‘අයිද් අල්-කර්නි, 2003).
ආචාර්ය. කාලිඩ් බින් අබ්දුරාහ්මාන් අල්-ජුරාසිගෙන් “කුෆ්ර් සහ ඉස්ලාම් අතර බෙදීම් රේඛාව කුමක්ද? ෂහදාවේ වාක්ය දෙක උච්චාරණය කර ඔහුට පටහැනි දේ කරන පුද්ගලයා යාච් යාච් .ා කරන්න ා කර නිරාහාරව සිටියද මුස්ලිම් කණ්ඩායමට අයත්ද?
ඔහු පිළිතුරු දුන්නේ, “කුෆ්ර් සහ ඉස්ලාම් අතර බෙදීම් රේඛාව නම්: ෂහදාහි වාක්ය දෙක නිවැරදිව හා අවංකව පවසන්න සහ දෙදෙනාගේම ඉල්ලීම් පිළිපදින්න.
ඉතින් කවුරුන් හෝ ඔහුට එය තේරුම් ගත්තා නම් ඔහු විශ්වාස කරන මුස්ලිම් ජාතිකයෙකි. කුහකයෙකු සම්බන්ධයෙන් ගත් කල, ඔහු අවංක නොවන අතර අවංක නොවේ, එබැවින් ඔහු ඇදහිලිවන්තයෙකු නොවේ. ඒ හා සමානව, ෂහාඩා වචන දෙකක් සහ ෂිර්ක් යන වචන දෙකම උච්චාරණය කරන පුද්ගලයෙක්, එනම් විපතට හෝ සතුටින් මියගිය අයට උදව් ඉල්ලන අය, නීති සම්බන්ධයෙන් ධනාත්මක (මිනිසා විසින් සාදන ලද) නීතිවලට ප්රමුඛත්වය දෙන පුද්ගලයින් අල්-කුර්ආනය සමච්චල් කරන හෝ අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන්ගේ සුන්නාවෙන් සත්යවාදී වන අල්ලාහ්, ෂහදා, යාච් යාච් .ා කරන්න ාව සහ නිරාහාරය යන වචන දෙකක් පැවසුවද ඔහු අවිශ්වාසවන්තයෙකි.
සෑම මුස්ලිම්වරයෙක්ම ඇදහිලිවන්තයෙකු නොවේ. යම් පුද්ගලයෙක් ෂහදා පාරායනය කිරීමෙන් ඉස්ලාමයට හැරී ඇති නමුත් ඔහුගේ තත්වය අනිවාර්යයෙන්ම ඇදහිලිවන්තයෙකු බවට පත් නොවේ. ඔහු මුනාෆික් ජනයාගේ කණ්ඩායමට අයත් වන පරිදි ඔහුගේ හදවත ප්රතික්ෂේප වී ඇති නිසා විය හැකිය. සමහර විට ඔහුගේ හදවත ප්රතික්ෂේප නොකරන නමුත් ඔහු අයත් වන්නේ දුරාචාර (ෆජිර් / ෆාසික්) කරන මිනිසුන් කණ්ඩායමට ය. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔහු උදේට විශ්වාසයක් තබා ඇති නමුත් දහවල් කාලයේදී ඔහු යමක් කළේය, හදවතේ පුහුණුව සහ ශාරීරික පුහුණුව යන දෙකම ඔහු ඉස්ලාමයෙන් ඉවත් වීමට හේතු විය.
මුස්ලිම්වරයෙකු හුදෙක් පිළිගැනීමකින් පමණක් ප්රමාණවත් නොවේ, නමුත් ඔහුගේ ආගම විසින් නියම කරන ලද පුණ්ය කටයුතු / ක්රියාවන් / ක්රියාවන් සමඟ සිටිය යුතුය. එසේ කිරීමෙන් ඔහු ඇදහිලිවන්තයෙකු බවට පත්විය.
ඇදහිල්ල යන වචනයේ මුල ඇදහිල්ල යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ විශ්වාසය සහ විශ්වාසය යන්නෙන් මිනිසුන්ට විශ්වාසය ලබා දිය හැකි බවයි. එබැවින් ඇදහිලිවන්තයෙකු යනු තම දිවෙන් ඇදහිල්ල පවසන, හදවතින්ම විශ්වාස කරන, ක්රියාවලින් කරන කෙනෙකි.
අල්ලාහ් එස්.ඩබ්ලිව්.ටී.
“විශ්වාසවන්තයිනි, අල්ලාහ් සහ ඔහුගේ දූතයා කෙරෙහි විශ්වාසය තබන්න. අල්ලාහ් තම දූතයාණන් වෙත පහළ කළ පොත සහ අල්ලාහ් මීට පෙර එළිදරව් කළ පොත කෙරෙහි විශ්වාසය තබන්න. යමෙක් අල්ලාහ්, ඔහුගේ දූතයන්, ඔහුගේ පොත්පත්, ඔහුගේ ප්රේරිතයන් සහ පසු දින ගැන අවිශ්වාස කළත්, නියත වශයෙන්ම එම පුද්ගලයා තමාට හැකි තාක් දුරට නොමඟ ගොස් ඇත. (අල් කුර්ආන් සූරත්.අන්-නීසා ': 136)
ආචාර්ය සෆාර් හවාලි සහ සිවික් සුලෙයිමාන් නෂීර් උල්වාන් විසින් "අල්-ඉමාන් ව නවාකිදුහු සහ අට්-ටිබියන් සිරාර් නවාකිහිල් ඉමාන්" නමින් පොතක් ලිවීය. එටොස් පබ්ලිෂින් විසින් ප්රකාශයට පත් කරන ලද මෙම පොත පරිවර්තනය කරන්නේ “එය කළ හැකි ආකාරය අවබෝධ කර නොගෙන ඇදහිල්ල අත්හැරීම” යන්නයි.
මේ දෙකටම අනුව, සිදු වුවහොත් - වචන වලින් පවා - මුස්ලිම්වරයෙකු 'ඇදහිල්ල අත්හළ සිහිසුන් තත්වයකට' ඇද දැමිය හැකිය. ඇදහිල්ල අත්හැරීම අපගේ ඇදහිල්ල හා ඉස්ලාමය අවලංගු කිරීමට හේතු වුවද.
ෂෙයික් අබ්දුල් මජිඩ් අස් සන්දානි, කෙනෙකුගේ ඇදහිල්ල අවලංගු කරන සාධක 4 ක් (නවාකිදුල් ඉමාන්) සඳහන් කළේය. ඒ අතර නිෆාක් ද සිටී. වැරදිකරු මුනාෆික් නිෆාක් ලෙස හැඳින්වේ. නිෆාක් යනු විශ්වාස කරන දේ සහ ක්රියාවෙන් පෙන්වන දේ අතර වෙනස් කොන්දේසියකි.
මුනාෆික් වර්ග බොහොමයක් ඇත, ඒවා අතර,
1. දෙවියන්ගේ ෂරියා සමඟ පාලනය කිරීම ප්රතික්ෂේප කිරීම. ඔවුන් මුස්ලිම්වරුන් ලෙස පෙනුනත් (වංචා කිරීම, වැස්ම වැසීම) නමුත් අල්ලාහ්ගේ ෂරියාහ් සමඟ ද සේදීම ුවම් ලැබීමට ඔවුන් කැමති නැත.
අල්ලාහ් එස්.ඩබ්ලිව්.ටී.
“වෙළඳ නාමයට පැවසූ විටපිළිතුර: අල්ලාහ් පහළ කළ නීතියට සහ අපෝස්තුළුවරුන්ගේ නීතියට ඔබ (ඉදිරිපත් කිරීමට) ඉඩ දෙන්න! කුහකයන් මිනිසුන්ව අවහිර කරන බව ඔබට පෙනේ. (අල් කුර්ආන් සූරත්.අන්-නීසා ': 61).
2. නොඇදහිලිවන්තයන් භාරකරුවන් ලෙස ගන්න.
කුහකයන්ගේ ලක්ෂණ නිසා අවිශ්වාසවන්තයින් ආරක්ෂකයින් සහ ආරක්ෂකයින් බවට පත් කරන අතර එදිනෙදා ජීවිතයේදී ඔවුන් ශක්තිමත් වේ. ඔවුන් විශ්වාස කළ අයව අතහැර දමා වැඩි නැඹුරුවක් හා අවිශ්වාසයට නැඹුරු වූහ.
අල්ලාහ් මෙසේ පවසයි: “කුහකයන්ට ඔවුන්ට වේදනාකාරී ද මානසික ුවමක් ලැබෙනු ඇතැයි කියන්න. (එනම්) ඇදහිලිවන්තයන්ව අත්හැර දමා නොඇදහිලිවන්තයන්ව මිතුරන්ට උපකාර කරන අයයි.” (අල් කුර්ආන් සූරත්.අන්-නීසා ': 138-139).
3. සතුරු ඇදහිලිවන්තයන්
කුහකයන් නොඇදහිලිවන්තයන්ට වඩා සමීප බැවින්, එවිට පැන නගින ආකල්පය ඇදහිලිවන්තයන්ට විරුද්ධ වීම ස්වාභාවිකය. අල්ලාහ් පවසයි,
“අල්ලාහ් කෙරෙහි විශ්වාසය තබන සහ අන්තිම දවසේදී ඔබට අල්ලාහ්ට සහ ඔහුගේ රසූල්වරයාට විරුද්ධ වන අය සමඟ එකිනෙකාට ප්රේම කරන්න. ඔවුන් පියවරුන්, දරුවන් හෝ සහෝදරයන් හෝ නෑදෑයන් හෝ ඔවුන්ගේ පවුල්වල අය වුවද එකිනෙකාට ප්රේම කරන්න” (අල් - එයට ආශීර්වාද කරන්න: 22).
මුස්ලිම් මුහුණක් සහිත අප වටා බොහෝ දේ සිදු වේ, නමුත් ඒ වෙනුවට ඔහු ඇදහිලිවන්තයන්ට හා ඉස්ලාමීය නීතිවලට සතුරු ය. ඉස්ලාමීය මුහුණුවර, නමුත් විවිධ මත සහ ප්රකාශ ඇත්ත වශයෙන්ම ඉස්ලාමයට බරක් වේ.
ඔහු මුස්ලිම් යැයි කියා ගත් අතර, ඒ වෙනුවට කෆීර් නායකයින්ගේ හෝ නොඇදහිලිවන්තයන්ගේ පැහැදිලිවම සහාය දුන් සහ නායකයින්ගේ ආරක්ෂකයෙකු බවට පත්විය. ඇත්ත වශයෙන්ම ඔහු ඇදහිලිවන්තයන්ට හා විද්වතුන්ට පවා සතුරු වූ ප්රධාන ආරක්ෂකයා බවට පත්විය. අල් කුර්ආනය සහ විද්වතුන්ගේ උපදෙස් ලබා දෙන්නේ නම්, ඔවුන් එය ප්රතික්ෂේප කරන අතර විවිධ නිදහසට කරුණු ඉදිරිපත් කරති. "දැනටමත්, දේශපාලනය සහ ආගම මිශ්ර නොකරන්න", "සංකේත වැදගත් ය, නමුත් සංකේතවලට වඩා අන්තර්ගතය වැදගත් ය." සංකේත වැදගත් නොවේ නම්, නබිතුමා සීනුව සහ හොරණෑව භාවිතා කිරීම තහනම් කර ඒවා වෙනුවට අදාන් ලෙස නම් කළේ ඇයි?
මෙම මුස්ලිම් ආකෘතිය කුහකකමට ගොදුරු වේ, මන්ද මෙම ආකෘතිය ඉතා භයානක බැවින් එහි අනන්යතාවය අපැහැදිලි ය. ඉස්ලාමයට විවෘතව විරුද්ධ වන නොඇදහිලිවන්තයන් මෙන් නොව.
මීට වසර 1400 කට පෙර රසුල්ලාල්ලා එස්.ඒ.
"කළු රාත්රියේ කෑල්ලක්, උදේ ඇදහිලිවන්තයා සහ දහවල් කාලයේදී මිනිසෙකු අවිශ්වාස කර ඇත. දහවල් කාලයේදී ඇදහිල්ල සහ උදෑසන නොඇදහිලිවන්තයන් බවට පත්වීම වැනි අපහාස මාලාවක් පැමිණීමට පෙර පුණ්ය කටයුතු සඳහා පොළඹවන්න. ඔහු තම ආගම ලෝකයේ සතුටට විකුණයි." (එච්.ආර්. අහමඩ්, අංක 8493)
අල්ලාහ් අල් කුර්ආනයේ පවසයි
"ඇත්ත වශයෙන්ම අල්ලාහ් ඉදිරියෙහි ආගම (ආශීර්වාද ලත්) ඉස්ලාමය පමණි." (සූරා අලි ඉම්රාන්: 19)
"කවුරුන් හෝ ඉස්ලාමය හැර වෙනත් ආගමක් සොයන්නේ නම්, එය කිසි විටෙකත් ඔහුගෙන් (එම ආගම) පිළිගන්නේ නැත. ඔහු අවාසි සහගත අයද ඇතුළුව පරලොව සිටී." (සූරා අලි ඉම්රාන්: 85).
“ඔබ සතුව ඇත්තේ ඇත්ත වශයෙන්ම ඉබ්නු තයිමියා ද? අපි ඔබ වෙත පැමිණියහොත්, එනම් අහ්ලුස් සුන්නා, අපගේ අධිකාරිය මැකී යනු ඇත, නමුත් අපි ටාටාර් වෙත ගියහොත් - අවිශ්වාසවන්ත මොන්ගෝලියාව - අපගේ අධිකාරිය පෙන්වනු ඇත.
අල් කුර්ආනය කටපාඩම් කරන විශාරදයා, අධිකරණ විද්යාව, හදීස්, විවරණ සහ සාමාන්ය දැනුම පිළිබඳ විද්යාව ප්රගුණ කර ඇති බව දන්නා කරුණකි.
“ඔබ දන්නවාද, ඔබ සහ ටාටාර්වරුන් අතර ඇති උපමාව? අපි සුදු අශ්වයන් වගේ, ඔබ ඉරි සහිත අශ්වයන් වගේ, ටාටාර් කළු අශ්වයන් වගේ. ඉරි සහිත කළු කණ්ඩායමට ගියහොත් එය සුදු පැහැයක් මෙන් වන අතර එය සුදු පැහැය සමඟ එකතු වුවහොත් එය කළු පැහැයක් ගනී. ඔබට තවමත් කුඩා ආලෝකයක් ඇත. ඔබ අප වෙත පැමිණියහොත් - විශාලතම ආලෝකය සහ සුන්නාව ඇති මිනිසුන් - එවිට ඔබට අන්ධකාරය සහ කළු පැහැය පෙනෙනු ඇත. අප සහ ඔබ, අප සහ ටාටාර්වරුන් අතර සංසන්දනය එයයි. ” (නොඇදහිලිවන්තයන්ගේ පන්තිය, ලා ටාසාන් හි ආචාර්ය ‘අයිද් අල්-කර්නි, 2003).
ආචාර්ය. කාලිඩ් බින් අබ්දුරාහ්මාන් අල්-ජුරාසිගෙන් “කුෆ්ර් සහ ඉස්ලාම් අතර බෙදීම් රේඛාව කුමක්ද? ෂහදාවේ වාක්ය දෙක උච්චාරණය කර ඔහුට පටහැනි දේ කරන පුද්ගලයා යාච් යාච් .ා කරන්න ා කර නිරාහාරව සිටියද මුස්ලිම් කණ්ඩායමට අයත්ද?
ඔහු පිළිතුරු දුන්නේ, “කුෆ්ර් සහ ඉස්ලාම් අතර බෙදීම් රේඛාව නම්: ෂහදාහි වාක්ය දෙක නිවැරදිව හා අවංකව පවසන්න සහ දෙදෙනාගේම ඉල්ලීම් පිළිපදින්න.
ඉතින් කවුරුන් හෝ ඔහුට එය තේරුම් ගත්තා නම් ඔහු විශ්වාස කරන මුස්ලිම් ජාතිකයෙකි. කුහකයෙකු සම්බන්ධයෙන් ගත් කල, ඔහු අවංක නොවන අතර අවංක නොවේ, එබැවින් ඔහු ඇදහිලිවන්තයෙකු නොවේ. ඒ හා සමානව, ෂහාඩා වචන දෙකක් සහ ෂිර්ක් යන වචන දෙකම උච්චාරණය කරන පුද්ගලයෙක්, එනම් විපතට හෝ සතුටින් මියගිය අයට උදව් ඉල්ලන අය, නීති සම්බන්ධයෙන් ධනාත්මක (මිනිසා විසින් සාදන ලද) නීතිවලට ප්රමුඛත්වය දෙන පුද්ගලයින් අල්-කුර්ආනය සමච්චල් කරන හෝ අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන්ගේ සුන්නාවෙන් සත්යවාදී වන අල්ලාහ්, ෂහදා, යාච් යාච් .ා කරන්න ාව සහ නිරාහාරය යන වචන දෙකක් පැවසුවද ඔහු අවිශ්වාසවන්තයෙකි.
සෑම මුස්ලිම්වරයෙක්ම ඇදහිලිවන්තයෙකු නොවේ. යම් පුද්ගලයෙක් ෂහදා පාරායනය කිරීමෙන් ඉස්ලාමයට හැරී ඇති නමුත් ඔහුගේ තත්වය අනිවාර්යයෙන්ම ඇදහිලිවන්තයෙකු බවට පත් නොවේ. ඔහු මුනාෆික් ජනයාගේ කණ්ඩායමට අයත් වන පරිදි ඔහුගේ හදවත ප්රතික්ෂේප වී ඇති නිසා විය හැකිය. සමහර විට ඔහුගේ හදවත ප්රතික්ෂේප නොකරන නමුත් ඔහු අයත් වන්නේ දුරාචාර (ෆජිර් / ෆාසික්) කරන මිනිසුන් කණ්ඩායමට ය. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔහු උදේට විශ්වාසයක් තබා ඇති නමුත් දහවල් කාලයේදී ඔහු යමක් කළේය, හදවතේ පුහුණුව සහ ශාරීරික පුහුණුව යන දෙකම ඔහු ඉස්ලාමයෙන් ඉවත් වීමට හේතු විය.
මුස්ලිම්වරයෙකු හුදෙක් පිළිගැනීමකින් පමණක් ප්රමාණවත් නොවේ, නමුත් ඔහුගේ ආගම විසින් නියම කරන ලද පුණ්ය කටයුතු / ක්රියාවන් / ක්රියාවන් සමඟ සිටිය යුතුය. එසේ කිරීමෙන් ඔහු ඇදහිලිවන්තයෙකු බවට පත්විය.
ඇදහිල්ල යන වචනයේ මුල ඇදහිල්ල යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ විශ්වාසය සහ විශ්වාසය යන්නෙන් මිනිසුන්ට විශ්වාසය ලබා දිය හැකි බවයි. එබැවින් ඇදහිලිවන්තයෙකු යනු තම දිවෙන් ඇදහිල්ල පවසන, හදවතින්ම විශ්වාස කරන, ක්රියාවලින් කරන කෙනෙකි.
අල්ලාහ් එස්.ඩබ්ලිව්.ටී.
“විශ්වාසවන්තයිනි, අල්ලාහ් සහ ඔහුගේ දූතයා කෙරෙහි විශ්වාසය තබන්න. අල්ලාහ් තම දූතයාණන් වෙත පහළ කළ පොත සහ අල්ලාහ් මීට පෙර එළිදරව් කළ පොත කෙරෙහි විශ්වාසය තබන්න. යමෙක් අල්ලාහ්, ඔහුගේ දූතයන්, ඔහුගේ පොත්පත්, ඔහුගේ ප්රේරිතයන් සහ පසු දින ගැන අවිශ්වාස කළත්, නියත වශයෙන්ම එම පුද්ගලයා තමාට හැකි තාක් දුරට නොමඟ ගොස් ඇත. (අල් කුර්ආන් සූරත්.අන්-නීසා ': 136)
ආචාර්ය සෆාර් හවාලි සහ සිවික් සුලෙයිමාන් නෂීර් උල්වාන් විසින් "අල්-ඉමාන් ව නවාකිදුහු සහ අට්-ටිබියන් සිරාර් නවාකිහිල් ඉමාන්" නමින් පොතක් ලිවීය. එටොස් පබ්ලිෂින් විසින් ප්රකාශයට පත් කරන ලද මෙම පොත පරිවර්තනය කරන්නේ “එය කළ හැකි ආකාරය අවබෝධ කර නොගෙන ඇදහිල්ල අත්හැරීම” යන්නයි.
මේ දෙකටම අනුව, සිදු වුවහොත් - වචන වලින් පවා - මුස්ලිම්වරයෙකු 'ඇදහිල්ල අත්හළ සිහිසුන් තත්වයකට' ඇද දැමිය හැකිය. ඇදහිල්ල අත්හැරීම අපගේ ඇදහිල්ල හා ඉස්ලාමය අවලංගු කිරීමට හේතු වුවද.
ෂෙයික් අබ්දුල් මජිඩ් අස් සන්දානි, කෙනෙකුගේ ඇදහිල්ල අවලංගු කරන සාධක 4 ක් (නවාකිදුල් ඉමාන්) සඳහන් කළේය. ඒ අතර නිෆාක් ද සිටී. වැරදිකරු මුනාෆික් නිෆාක් ලෙස හැඳින්වේ. නිෆාක් යනු විශ්වාස කරන දේ සහ ක්රියාවෙන් පෙන්වන දේ අතර වෙනස් කොන්දේසියකි.
මුනාෆික් වර්ග බොහොමයක් ඇත, ඒවා අතර,
1. දෙවියන්ගේ ෂරියා සමඟ පාලනය කිරීම ප්රතික්ෂේප කිරීම. ඔවුන් මුස්ලිම්වරුන් ලෙස පෙනුනත් (වංචා කිරීම, වැස්ම වැසීම) නමුත් අල්ලාහ්ගේ ෂරියාහ් සමඟ ද සේදීම ුවම් ලැබීමට ඔවුන් කැමති නැත.
අල්ලාහ් එස්.ඩබ්ලිව්.ටී.
“වෙළඳ නාමයට පැවසූ විටපිළිතුර: අල්ලාහ් පහළ කළ නීතියට සහ අපෝස්තුළුවරුන්ගේ නීතියට ඔබ (ඉදිරිපත් කිරීමට) ඉඩ දෙන්න! කුහකයන් මිනිසුන්ව අවහිර කරන බව ඔබට පෙනේ. (අල් කුර්ආන් සූරත්.අන්-නීසා ': 61).
2. නොඇදහිලිවන්තයන් භාරකරුවන් ලෙස ගන්න.
කුහකයන්ගේ ලක්ෂණ නිසා අවිශ්වාසවන්තයින් ආරක්ෂකයින් සහ ආරක්ෂකයින් බවට පත් කරන අතර එදිනෙදා ජීවිතයේදී ඔවුන් ශක්තිමත් වේ. ඔවුන් විශ්වාස කළ අයව අතහැර දමා වැඩි නැඹුරුවක් හා අවිශ්වාසයට නැඹුරු වූහ.
අල්ලාහ් මෙසේ පවසයි: “කුහකයන්ට ඔවුන්ට වේදනාකාරී ද මානසික ුවමක් ලැබෙනු ඇතැයි කියන්න. (එනම්) ඇදහිලිවන්තයන්ව අත්හැර දමා නොඇදහිලිවන්තයන්ව මිතුරන්ට උපකාර කරන අයයි.” (අල් කුර්ආන් සූරත්.අන්-නීසා ': 138-139).
3. සතුරු ඇදහිලිවන්තයන්
කුහකයන් නොඇදහිලිවන්තයන්ට වඩා සමීප බැවින්, එවිට පැන නගින ආකල්පය ඇදහිලිවන්තයන්ට විරුද්ධ වීම ස්වාභාවිකය. අල්ලාහ් පවසයි,
“අල්ලාහ් කෙරෙහි විශ්වාසය තබන සහ අන්තිම දවසේදී ඔබට අල්ලාහ්ට සහ ඔහුගේ රසූල්වරයාට විරුද්ධ වන අය සමඟ එකිනෙකාට ප්රේම කරන්න. ඔවුන් පියවරුන්, දරුවන් හෝ සහෝදරයන් හෝ නෑදෑයන් හෝ ඔවුන්ගේ පවුල්වල අය වුවද එකිනෙකාට ප්රේම කරන්න” (අල් - එයට ආශීර්වාද කරන්න: 22).
මුස්ලිම් මුහුණක් සහිත අප වටා බොහෝ දේ සිදු වේ, නමුත් ඒ වෙනුවට ඔහු ඇදහිලිවන්තයන්ට හා ඉස්ලාමීය නීතිවලට සතුරු ය. ඉස්ලාමීය මුහුණුවර, නමුත් විවිධ මත සහ ප්රකාශ ඇත්ත වශයෙන්ම ඉස්ලාමයට බරක් වේ.
ඔහු මුස්ලිම් යැයි කියා ගත් අතර, ඒ වෙනුවට කෆීර් නායකයින්ගේ හෝ නොඇදහිලිවන්තයන්ගේ පැහැදිලිවම සහාය දුන් සහ නායකයින්ගේ ආරක්ෂකයෙකු බවට පත්විය. ඇත්ත වශයෙන්ම ඔහු ඇදහිලිවන්තයන්ට හා විද්වතුන්ට පවා සතුරු වූ ප්රධාන ආරක්ෂකයා බවට පත්විය. අල් කුර්ආනය සහ විද්වතුන්ගේ උපදෙස් ලබා දෙන්නේ නම්, ඔවුන් එය ප්රතික්ෂේප කරන අතර විවිධ නිදහසට කරුණු ඉදිරිපත් කරති. "දැනටමත්, දේශපාලනය සහ ආගම මිශ්ර නොකරන්න", "සංකේත වැදගත් ය, නමුත් සංකේතවලට වඩා අන්තර්ගතය වැදගත් ය." සංකේත වැදගත් නොවේ නම්, නබිතුමා සීනුව සහ හොරණෑව භාවිතා කිරීම තහනම් කර ඒවා වෙනුවට අදාන් ලෙස නම් කළේ ඇයි?
මෙම මුස්ලිම් ආකෘතිය කුහකකමට ගොදුරු වේ, මන්ද මෙම ආකෘතිය ඉතා භයානක බැවින් එහි අනන්යතාවය අපැහැදිලි ය. ඉස්ලාමයට විවෘතව විරුද්ධ වන නොඇදහිලිවන්තයන් මෙන් නොව.
මීට වසර 1400 කට පෙර රසුල්ලාල්ලා එස්.ඒ.
"කළු රාත්රියේ කෑල්ලක්, උදේ ඇදහිලිවන්තයා සහ දහවල් කාලයේදී මිනිසෙකු අවිශ්වාස කර ඇත. දහවල් කාලයේදී ඇදහිල්ල සහ උදෑසන නොඇදහිලිවන්තයන් බවට පත්වීම වැනි අපහාස මාලාවක් පැමිණීමට පෙර පුණ්ය කටයුතු සඳහා පොළඹවන්න. ඔහු තම ආගම ලෝකයේ සතුටට විකුණයි." (එච්.ආර්. අහමඩ්, අංක 8493)
අල්ලාහ් අල් කුර්ආනයේ පවසයි
"ඇත්ත වශයෙන්ම අල්ලාහ් ඉදිරියෙහි ආගම (ආශීර්වාද ලත්) ඉස්ලාමය පමණි." (සූරා අලි ඉම්රාන්: 19)
"කවුරුන් හෝ ඉස්ලාමය හැර වෙනත් ආගමක් සොයන්නේ නම්, එය කිසි විටෙකත් ඔහුගෙන් (එම ආගම) පිළිගන්නේ නැත. ඔහු අවාසි සහගත අයද ඇතුළුව පරලොව සිටී." (සූරා අලි ඉම්රාන්: 85).
Loading...
0 回应 "පරෙස්සම් වන්න, මන්ද මෙය කිරීමෙන් අවබෝධයකින් තොරව අහිමි වන බැවිනි"
Posting Komentar